Nieuws: Ubisoft over de PSP
Door Joris op 05-06-2008 om 15:40
|
Bron: Kotaku
|
Ubisoft is onder andere bekend van Prince of Persia, Assassin's Creed en Beyond Good & Evil. Maar ook van de vele casual games die ze uitbrengen op de Nintendo DS. Op de PSP wil dit niet heel erg vlotten en dat ligt aan de PSP, aldus Ubisoft.
De PSP is bijvoorbeeld te ingewikkeld voor de casual gamer en te duur. De belangrijkste reden dat Ubisoft op dit moment geen PSP games in ontwikkeling heeft is echter dat Sony niet duidelijk is welke richting ze op gaan met de PSP. Ubisoft UK managing director Rob Cooper:
quote: I think that Sony is disappointed with sales and it's unsure as to which way to take it.
Sony needs to show us a bit more about what its plans are to convince the publisher to invest lots more money into it. Especially when you've got the DS selling at such a tremendous pace.
I suppose it's almost too technical for the casual person, those that are buying the DS at the moment, who want a few buttons and not a lot more. It's so simple what [Nintendo] has done. That's where I think Sony has gone a little bit too complicated, they've over-specced it, the price is too high and they need to go back to the drawing board and start again.
|
|
|
|
15:45 Belief & Betrayal met demo
15:17 Eerste informatie Crysis Warhead
|
Reacties (40) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Cubic X
op 05-06-2008 om 15:42
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
"De belangrijkste reden dat Ubisoft op dit moment geen PSP in ontwikkeling heeft"
De genoemde reden is denk ik niet DE reden waarom Ubi geen PSP in ontwikkeling heeft...denk dat het komt doordat Sony de rechten erop bezit?
Gewijzigd door Cubic X op 05-06-2008 om 15:42
|
|
Joris
op 05-06-2008 om 15:43
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
Aangepast
|
|
Gast (81.247.208.xxx)
op 05-06-2008 om 15:58
|
Er zal wel iets van waar zijn, maar ik vind dat Ubisoft zich te veel op casual games fixeert. Op de Wii brengen ze niet veel 'deftigs' uit, meestal casual games. En buiten Tom Clancy-games is de rest ook niet wat het moet zijn. Zelfs AC niet.
Ik krijg schrik voor wat ze met Beyond Good & Evil 2 en de nieuwe PoP gaan doen.
Maar ik blijf goede hoop koesteren.
|
|
Kingsora
op 05-06-2008 om 16:11
[Niv: 70 / Exp: 3475]
|
Zeg dan gwn dat je er geen games wilt voor ontwikkelen omdat ze niet verkopen  iig werd Tom Clancy's End War niet op de PSP uitgebracht.
Ze zullen waarschijnlijk wel ergens gelijk hebben, maar het argument dat de PSP te duur is slaagt dan weer op niets
In ieder geval nu moet Sony maar is met de uitgevers praten als dat echt het probleem is.
|
|
Gast (130.115.215.xxx)
op 05-06-2008 om 16:24
|
Bedankt downloaders, bedankt!
Ubisoft maakt geen games meer omdat ze gewoonweg niet genoeg verkopen, maar massaal gedownload worden.
Enige manier om het tij te keren is het verhinderen van het draaien van iso's plus een lastig te kraken firmware. Maar goed, het verhinderen van het draaien van iso's zou het beste zijn in een nieuwe firmware en dan alle games verplichten minstens die firmware te draaien.
|
|
Gast (81.247.208.xxx)
op 05-06-2008 om 16:28
|
@ Gast (130.115.215.xxx):
Dit is ook mogelijk met de DS, hoor. Dus jouw stelling gaat hier niet op.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 05-06-2008 om 16:36
|
Onzin .208
Op DS wordt ook gedownload ja, maar kijk eens goed naar de software verkoopcijfers van NDS en de PSP.
wereld van verschil. Op deze feit alleen al is het al heel waarschijnlijk dat er voor de psp in verhouding veel meer aan piracy wordt gedaan
|
|
Gast (81.247.208.xxx)
op 05-06-2008 om 16:43
|
Uit de verkoopcijfers (en persoonlijke ervaring) leid ik af dat de PSP gewoon te weinig goede games heeft.
En geloof me, er zal gemiddeld evenveel gedownload worden voor eender welke console. Hoe verklaar je anders het succes van Monster Hunter?
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 05-06-2008 om 16:54
|
Monster hunter is dan ook echt een zeldzaam succes.
Maar heel leuk dat je juist dat voorbeeld noemt.
Noem er nog 2 of 3 en de rest verkoopt allemaal onder de miljoen tot zelfs schamele 50.000 units voor een game.
psp best verkochte games:
-Monster Hunter Freedom 2 (2.15 million)[32]
-Monster Hunter Portable 2nd G (2.096 million in Japan)[75]
-Daxter (2 million)[169]
-Grand Theft Auto: Liberty City Stories (1.956 million approximately: 1.83 million in US,[19] 125,507 in Japan)[170]
-Crisis Core: Final Fantasy VII (1.25 million approximately: 800,00
NDS best verkochte games
-Nintendogs (18.67 million)[73]
-Pokémon Diamond and Pearl (14.77 million)[73]
-New Super Mario Bros. (14.16 million)[73]
-Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day! 12.98 million)[73]
-Brain Age 2: More Training in Minutes a Day! (10.83 million)[73]
-Mario Kart DS (10.45 million)[73]
-Animal Crossing: Wild World (9.53 million)[73]
Er zijn 2 keer zo veel mensen met een NDS dan mensen met een psp, maar de verkopen van NDS games liggen 10 x hoger.
Daarbij is het OOK nog zo dat er veel meer NDS games zijn waardoor de concurrentie hoger moet zijn dan bij psp, maar zelfs ondanks dat verkopen de psp games slecht ondanks dat er weinig tot geen concurrentie is, in tegenstelling tot NDS
|
|
Gast (86.91.244.xxx)
op 05-06-2008 om 16:57
|
Ubisoft zijn amateurs. Ze kunnen gwn geen games maken maarja dat hadden we wel gezien. Zoals bagger PoP games
|
|
Dragonetti
op 05-06-2008 om 16:58
[Niv: 2 / Exp: 93]
|
@194.169.216.xxx
1) Omdat je geen enkel gefundeerde bewijs hebt dat de "lage" psp (games) verkopen te wijten is aan piracy mag en kan je die "conclusie" niet maken.
2) DS spellen op het net hebben de voordeel dat ze klein zijn en dus weer heel makkelijk te downloaden zijn. (en je hebt niet zo een grote geheugen kaartje nodig). Hiermee wil ik zeggen dat het spelen van gedownloade games zeer makkelijk is. Zeker ook gezien de romcards voor de DS die steeds proffesioneler eruit gaan zien...
(een rompack voor de ds kan rond de 100mb zijn en 8 spellen bevatten...ik noem even een mogelijkheid...je trekt die 100mb binnen en hoppa 8 spellen om op je card te zetten....)
3) Nintendo zit al ietsjes langer in de hand-held wereld. Hiermee wil ik zeggen dat het logisch is dat Sony een "kleinere" aandeel heeft.
Ondanks dat ik geen aanhanger van Sony / Nintendo of MS ben ... moet ik zeggen dat het knap is van Sony dat ze in redelijk "korte" tijd aardig hebben kunnen "happen" in de handheld markt.
4) De techniek die Sony gebruikt voor het afspelen van games is bij voorbaat al niet prettig >> UMD >> laadtijden / gevoeligheid UMD...alhoewel de nieuwe psp beter op de UMD is voorbereid.
5) Nintendo heeft een meesterlijke game/markt aanspraak hiermee bedoel Braintraing / casual markt bijveerbeeld... Bijna iedereen weet nu wat braintraining is ik moet Sony dit nog zien nadoen (en dat zal moeilijk gaan met de huidige PSP).
Wat ik ook hiermee wil zeggen is dat Nintendo weet hoe ze een device en game op de markt weten af te stemmen...
Ik kan wel doorgaan...dat piracy verhaaltje moet eens afgelopen zijn... (het speelt zeker wel een rol maar is NIET de oorzaak)
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 05-06-2008 om 17:10
|
1. Ik heb net al een bewijs hierboven uitgelicht.
2x meer DSen dan psp, maar de verkopen zijn 10 keer hoger en in verhouding dus 5 keer hoger ondanks dat er meer concurrentie is.
2.Een psp of een NDS game van het internet halen is in feite zowat te verwaarlozen. Met een beetje fatsoenlijk internet heb je ook voor de psp in no-time games. Mensne hoeven hun pc alleen wat langer aan te laten staan.
3. Dat nintendo langer in de handheld industrie zit is mooi, schattig, super, stoer, beter, maar zegt helemaal niks over de verhouding van de games verkoop. Zoals ik net al zei, 10x hogere gamesverkopen en in verhouding 5x.
4.Dit punt is geen punt. Een game is om te spelen en meeste mensen verdiepen zich ook totaal niet hierin.En het is niet zo dat je lichtjaren moet wachten voor een nieuwe level om in te laden. En zoals je al zei. De nieuwe psp heeft dit probleem ook nog eens goed verminderd.
5.Leuk dat Nintendo een goede casual game markt heeft aangeboord. Prima. Maar ook dit xegt niks erover dat er 2x zoveel NDSen zijn dan psps maar toch in verhouding 5x hogere games verkoop hebben.
Wel zijn casual gamers dan minder goed in het illegale circuit en kunnen dus minder goed illegaal downloaden en kopen hun spellen dus meer dan psp users waar minder casual games zijn. Ook dit versterkt mijn argument.
6.Ik kan ook zo nog even doorgaan.
Maar dankjewel dat mijn feit nog steeds staat
|
|
Gast (84.194.107.xxx)
op 05-06-2008 om 17:16
|
ah ja daarom is de psp aan in inhaal beweging bezig in japan sinds dat de slim er is blijf thij maar verkopen
|
|
Goof
op 05-06-2008 om 18:06
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
Alsof de psp niet goed verkoopt  en ubisoft zegt dat de psp te ingwikkeld is, terwiul de psp natuurlijk een ander doelgroep wil bereiken dan de ds, de psp hoeft dus geen casual games. En verder vind ik dat ubisoft wel een aantal aardige tot goede spellen heeft, maar met deze uitspraken (het afkraken van de superieure psp tegenover de ds)winnen ze bij mij geen populariteit.
|
|
Dragonetti
op 05-06-2008 om 18:29
[Niv: 2 / Exp: 93]
|
@194.169.216.xxx
1) Waar is nu het bewijs dat het aan piraterij ligt?
Al zijn de verkopen 1000x hoger. Dan heb je nog geen bewijs geleverd?
Het enige wat je kan zeggen is dat de verkopen van Nintendo hoger liggen, met daaraan MISSCHIEN gekoppeld dat het een hoge populariteit heeft.
2) Bij deze punt ging het er mij alleen om dat het veel makkelijker is om in 1x een aantal games binnen te halen tov PSP. Zoals je aangeeft je "moet" meer "moeite" om een psp game binnen te halen en het kost meer ruimte op je geheugen kaart volgens mij kan je max 3 gecomprimeerde UMD games op een 4GB kaart kwijt (let wel games die volledig capaciteit van de UMD gebruiken).
Wat ik ook veel lees erover is dat mensen nogal wat problemen hebben als ze niet een snel genoeg kaartje hebben...dus je moet op z'n minst een 2GB kaartje hebben van degelijk kwaliteit...
3) Waarom negeer je deze punt....is het niet logisch dat als je langer in een bepaalde markt zit dat je dan ook automatisch een grotere userbase hebt ZEKER in het geval van nintendo.
We hebben het hier over een organisatie dat al heel lang in de handheld wereld zit (1989?)
4)zoals de persoon 84.194 aangeeft sinds de PSP slim zijn gaan de verkopen omhoog (de 64mb geheugen zou het laden vanuit de umd prettiger moeten laten gaan) en dit is zeker een issue als je dit vergelijkt met de ds....game kaartje erin (origineel heb ik nu over) en spelen maar geen haperingen (Prince of persia) of lange laadtijden (WW wrestling).
Volgens mij was 'monster hunter' ook een bepalende factor...
Hieruit maak een voorzichtige conclusie:
- verbetering in hardware zorgt voor betere verkoop.
- een game die eindelijk de markt aanspreekt en de verkopen gaan omhoog
5) Als je de markt goed aanspreekt dan verkoop je vanzelf makkelijk games zeker in het geval van Nintendo... Waarom staar je je blind op 5x zo hoog dus piracy...en waarom kijk je niet naar de games die nintendo afstemd op de markt en gemak waarop je het kan spelen op je ds
pokemon, zelda, braintraing ...
Bij wijze van spreken: "elke opa en oma weet dat er een brain traing is"
Dat is verdomd knap van Nintendo!
6) je koppelt alles aan piracy en negeert de gehele nintendo geschiendenis en markt strategie... lekker makkelijk....
Het totaal plaatje bepaald alles:
Een handheld dat:
- touchscreen heeft
- lang uithoud qua batterij gebruik
- geen mechaniek heeft in de vorm van UMD maar geheugenkaarjte LETTERLIJK plug and play wat sneller werkt
- en het belangrijkste: Markt aanspreken icm de enorme userbase van Nintendo...die nintendo heeft opgebouwd. (die je niet mag negeren)
Piracy is wel degelijk een issue maar het is wel lekker makkelijk om de hoge verkopen van 1 partij te gebruiken als argument voor piracy (zonder bewijs ervoor)
(sorry voor spelfouten, moet ff weg...noodgeval)
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-06-2008 om 18:51
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Ik heb op een onbenoemde torrentsite eens even vijf van het 20-30tal torrents voor God of War: Chains of Olympus bekeken, zo'n 120.000 downloads.
Downloads: 70,593
Downloads: 23,114
Downloads: 12,499
Downloads: 11,152
Downloads: 10,527
|
|
Cubic X
op 05-06-2008 om 18:58
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
Joni, dat is niks. Denk dat het spel via usenet wel 2 miljoen keer is gedownload. Maar wees realistisch...wanneer hij niet om te bouwen zou zijn waren er misschien de helf PSP's verkocht. Sowieso zou GoW echt niet ineens meer dan 2 miljoen keer verkopen als er geen iso's op gespeeld konden worden. De downloaders kopen de game toch niet, ik in ieder geval niet.
Zonder downloaden had ik me PSP allang weg gedaan. Dat de PSP sterfende is is jammer, maar ag...heb een leuke tijd ermee gehad. Sowieso is het ding nooit echt levend geweest
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-06-2008 om 19:04
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
2006 was een prachtig jaar voor de PSP imho.
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 05-06-2008 om 19:07
|
1.Populariteit gaat tot zover en niet verder.
Meerdere games zelfs verkopen niet zomaar 10 keer beter op een dubbel zo groot platform.
En je komt heel overtuigens over dat ook al zou de verkopen 1000 keer hoger zijn, dat dat dan niks zegt, maar natuurlijk zegt het alles als je ziet hoeveel hardware er is verkocht.
34 miljoen psp's met veel minder concurrentie en dus minder games en met maar 5 tot 6 games die boven de miljoen scoren. dat is dan tussen de 1 op 17 en 1 op de 34 mensen die zo'n goed verkopend psp spel heeft
70 miljoen nds, met sommige games die bijna de 20 miljoen berijken. betekent dat bijna 1/3e tot 1/5e het spel heeft en zelfde geld voor de andere paar.
Sorry. Maar dit is 100 keer meer fact en kun je 100 keer meer afleiden dan dat jij mooi zegt dat het niks zegt. Wat een onzin.
2. Een fatsoenlijke SD kaart is overal te vinden en is even duur dan de zogenaamde bagger SD kaart.
En je zegt dat er dan 3 of 4 games op een psp SD kaarjte passen. Prima toch? Verder heb je hier dan ook helemaal geen punt in, tenzij jij in 3 uur 10 games kunt uitspelen. En oh ja. Dan hebben we het over grote psp games. Je kunt ook 100 kleinere snes games erbij op gooien.
3 Een grotere userbase is mooi, maar veranderd niks. Helemaal niks aan de feiten.
Een grotere userbase is meer games en dus meer games die elkaar concurreren en dus MINDER games die zeldzaam moeten verkopen. Mooi voorbeeld is de xbox. Op de Xbox was in de tijd van halo 1 totaal geen concurrentie. Halo komt eraan en walst alles plat qua verkoopcijfers op de xbox ook al zijn er niet zo veel van verkocht. Dat komt dus door de concurrentie. Als je op ps2 kijkt is de Concurrentie enorm.Echt enorm en daarom zijn er zelden games die boven de 10 miljoen laat staan 15 miljoen komen.Ook daar komt weer piracy bij. Maar als we dan kijken naar de feitelijke sales van de hardware en software van NDS kijken, zie ik dat de games weinig last hebben van piracy.
Grotere userbase zegt dus weinig tot niks over de verhoudingen van de verkopen. Ik kom dus nog steeds uit op de hogere piracy bij psp.
4. Ik wou op de andere gast reageren maar liet het voor wat het is.
Japanners vinden het een GROTE issue als een handheld zwaar en zo groot(dik) is dat het niet in je broekzak past. De psp was dus dunner en lichter geworden en daarbij dus een grote issue voor japanners weg. En de umd is wat sneller geworden maar heeft verder weinig uitgemaakt, anders hadden we het effect niet alleen in japan gezien maar ook wereldwijdt. En dat de psp goed verkoopt is mede meer door de shytload aan japanse games die uitkomen. Niet alleen monster hunter. Maar wat dacht je van FF crysis core, star ocean, kingdom hearts en dergelijke. Dat zijn pas redenen waarom de psp verkoop ook stijgt.
Maar is dit verder een leuke punt dat de piracy van de NDS dan even hoog is als psp? Nee. Niks.
5.Als elke oma weet dat er braintraining is en ze zouden allemaal braintraining kopen, dan is de piracy dus LAGER omdat ze helemaal geen verstand hebben van illegale circuit EN zegt dus dat psp dus meer piracy heeft.
Dankje wel dat jij mijn standpunt versterkt ook al was het niet je bedoeling.
6.Geschiedenis heeft er helemaal niks met piracy te maken en daar blijf ik bij
Nintendo heeft de markt strategie om casual gamers aan te spreken. De casual gamers kunnen minder goed overweg met downloaden en doen dus minder aan piracy. Zoals ik net ook al zei. Je punt wordt hier niet sterker door.
Ik bekijk verkopen in VERHOUDING naar elkaar. Dat is heel wat anders dan dat ik alleen maar hoge verkopen vergelijk, want als de NDS 6 miljard keer verkocht was en maar 18 miljoen exemplaren van het beste verkochte spel verkoopt, dan is er dus wel heel wat mis. En dat is weer terugkomende op dat jij zei dat het helemaal niks uit zou maken als games 1000 keer zo goed zou verkopen, dat het dan niks zegt. Lol. Je ziet toch zo wel dat het duidelijk wel te maken heeft.
Maargoed. Dit is het laatste wat ik zeg. Ik ga niet 20 keer een a4 volschrijven terwijl mijn punt allang staat die duidelijk nogsteeds niet omvergeworpen kan worden door mooie praatjes.
|
|
Kingsora
op 05-06-2008 om 19:14
[Niv: 70 / Exp: 3475]
|
Wie zegt dat de PSP geen mooie tijden meer gaat krijgen? E3 komt eraan en Sony zal hun handheld wel levend willen houden, hopelijk met de aankondiging van nieuwe games ^^
En cubic natuurlijk zouden al die 2miljoen downloaders de game niet kopen, maar de mensen downloaden het spel wel omdat ze interesse hebben in de game. 1/5 daarvan zou misschien de game wel hebben gekocht moesten ze hem niet kunnen downloaden. Dat zijn 400.000 exemplaren he!
|
|
Donux
op 05-06-2008 om 19:25
[Niv: 52 / Exp: 2617]
|
PSP nog te duur? Belachelijk vind ik. Je krijgt zoveel meer waar voor je geld als je een kale PSP koopt dan een kale DS.
|
|
Kingsora
op 05-06-2008 om 19:37
[Niv: 70 / Exp: 3475]
|
Wow donux ik d8 dat jij altijd commentaar had op de PSP
|
|
Dragonetti
op 05-06-2008 om 20:27
[Niv: 2 / Exp: 93]
|
1) je geeft nog steeds geen bewijs dat de PSP door piracy eronder lijdt. Verkoop cijfers zeggen dat niet. Download cijfers wel...heb jij die?
2)Ik bedoelde dat de PSP niet flexibel is qua roms als de DS. de PSP heeft minder ruimte en heeft voor veileisende games ook nog eens een snelle kaart nodig. Om roms op de DS te spelen heb je in iedere geval meer ruimte en hoef je niet perse de snelste kaart te hebben.
Ik heb het nu puur over de DS en PSP games niet NES games.
3) Een grote userbase betekent:
- veel potentieele kopers
- het bewijs dat je games het goed doen bij het publiek.
4) is wat bedoelde goede games die markt aanspreekt = verkopen (je ziet verkoopcijfers stijgen) hiermee wilde ik alleen weerleggen dat piracy niet de boosdoener hoefde te zijn maar dat verbetering in games en hardware dit hebben gedaan.
5) hier wilde ik zeggen dat de marketing van Nintendo zo goed is dat een game zoals braintrianing zo goed aanslaat vooral bij de minder "hardcore" gamers. Dit is te danken aan:
- de game zelf
- marketing
Wat heeft Sony tot nu toe laten zien? (los van de RPG's)
Dat minder technisch aangelegde mensen niet zo makkelijk op roms zullen overgaan wil nog niet gelijk zeggen dat je gelijk hebt.
Nogmaals Nintendo brengt al de tijd games uit die mensen blijkbaar aanspreken heeft Sony dat ook gedaan? (kijk naar de gehele markt niet naar je eigen smaak)
6) Met geschiedenis wil ik alleen zeggen dat Nintendo alle tijd heeft gehad om potentieele kopers aan te trekken en dus een grotere aanspreekpunt heeft. Sony heeft dit niet op handheld gebied. De koppeling naar piracy is hier dat Nintendo meer kan verkopen omdat het langer in de handheld markt zit dan Sony.
En piracy speelt hier ook een rol in hoeverr durf ik niet te zeggen zolang ik daar geen concrete DOWNLOAD cijfers over heb.
Nogmaals ik geef je geen helemaal ongelijk maar je koppelt een conclusie aan een mening zonder daar de echte cijfers van te hebben terwijl er ook andere factoren zijn. (geen verkoop maar download cijfers).
|
|
Gast (213.17.29.xxx)
op 05-06-2008 om 21:28
|
te duur hij:P is net zo duur als de ds.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|