Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Resident Evil 5 mag €12 miljoen kosten


Door Joni Philips op 23-05-2008 om 20:14
Bron: GameFront

In 2008 of 2009 maakt de Resident Evil serie de overstap naar de PlayStation 3 en de Xbox 360. De game speelt zich tien jaar na het Raccoon ongeluk in de eerste game af. Het hoofdpersonage van de game is ex-S.T.A.R.S. agent Chris Redfield.

Het spel is belangrijk voor Capcom, daarom investeert men zwaar in de game. De game mag ongeveer €12 tot €18 miljoen kosten. Men gebruikt wel de MT Frameworks Engine om geld te besparen. De engine laat het ook toe om consolespellen te porten naar de PC.


20:17  ESA verliest opnieuw lid
19:56  Valve blijft in PC geloven
 Reacties (35)
 Pagina: 1 | 2
Divine Rage op 23-05-2008 om 20:20 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Meh, die engine lijkt me echt cheap... Wedden dat ze er expres voor gekozen hebben om het later weer te kunnen porten naar de PC? $$$?

Ach wat boeit het mij, heb toch niks met RE.

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 20:21
Dat had ik niet verwacht....
12 tot 18 miljoen is namelijk echt below standaard als we het hebben over ontwikkelkosten van grote kaliber games. En overigens is het dan juist ook niet negatief gemeend. Goede zaak.


Roderick_III op 23-05-2008 om 20:23 [Niv: 26 / Exp: 1314]
toch wel weinig vergeleken met MGS4 en GTA4

banned_glenn op 23-05-2008 om 20:36 [Niv: 15 / Exp: 739]
GTA 4 = 100 miljoen
Killzone 2 = 60 miljoen

Voor de overige toppers ligt dit normaal rond de 30 miljoen, maar wss word dit vermeerderd door het next-gen gedoe ...

ConAir op 23-05-2008 om 20:39 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Money isn't everything....

Mooi budget, moet ook nog terugverdiend hebben. Ze hopen 2,3 miljoen exemplaren te verkopen.

Stefan Vogels (Redacteur) op 23-05-2008 om 20:41 [Niv: 58 / Exp: 2923]
Valt me tegen, ik had veel meer verwacht voor een game met dit kaliber. Hopelijk heeft het spel zelf hier niet onder te lijden.

Gewijzigd door Stefan Vogels op 23-05-2008 om 20:41

Joni Philips (Eindredacteur) op 23-05-2008 om 21:03 [Niv: 1183 / Exp: 59165]
GTA4 en MGS4 zijn trouwens $ cijfers. RE5 is dus nog altijd lager, maar in het geval van MGS4 wordt $60 miljoen zo'n €40 miljoen. Het verschil is dan toch direct kleiner.

Gast (86.91.244.xxx) op 23-05-2008 om 21:03
DIt is zo zielig Maarja FF is toch beter que kwaliteit en quantiteit dat zie je altijd.

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 21:08
Killzone 2 zit dus nog niet op 60 miljoen euro hoor.
Die zit op 30 miljoen.

FFXII zat op 55 miljoen pure developmentskosten en dan hebben we het over een ps2 game (van episch formaat). Laat staan dus wat FFXIII gaat doen voor ps3. Elke generatie gaan de ontwikkelkosten ook een loopje nemen.




Gast (84.197.178.xxx) op 23-05-2008 om 21:19
de trailer zag er alleszins veelbelovend uit, hopen dat het zo'n succes wordt, net zoals alle voorgaande delen

Cain op 23-05-2008 om 21:23 [Niv: 147 / Exp: 7344]
Mijn god, gaan we nu de kwaliteit van een game meten aan de hand van ontwikkelingskosten?!? Wat zijn we toch weer zielig bezig.

Wel mooi dat Capcom met zo'n budget zulke games uit de hoed tovert. En al die andere maar klagen dat de ontwikelingskosten zo omhoog schieten. Ik zeg thumbs up voor Capcom.

Note: dit is voornamelijk een reactie op Gast (86.91.244.xxx).

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 21:28
@Cain.
Ik begrijp je punt wel. Maar zoals ik in mn eerste post ook aangaf is het bedrag niet echt hoog.
En ik prijs het natuurlijk alleen maar in de hemel dat de kosten naar beneden gaat, maar dat kan alleen maar tot zover gaan.

Als je namelijk verder in de kosten snijd dan een bepaalde grens, dan moet er een adder onder het gras zijn. Dan moet het betekenen dat het spel korter/kleiner is, of van mindere kwaliteit (doordat je minder uitbetaald aan een minder ervaren artist team. Nou dat laatste punt valt al af aangezien RE5 gewoon heerlijk eruit ziet. Maar ik ben toch benieuwd. Ergens moet in gesneden zijn gezien de kosten.

Taw0n op 23-05-2008 om 21:35 [Niv: 83 / Exp: 4141]
Is toch nog een groot sommetje
Touwens, nieuwe avatar, Joni?

bigomiee op 23-05-2008 om 21:37 [Niv: 32 / Exp: 1584]
ze zijn hier 5 jaar of 4 jaar mee beizg en hij kost pas 12 miljoen
damnn gta 4 was gewoon tering 100 miljoen

Gast (192.87.214.xxx) op 23-05-2008 om 21:38
@ Gast (194.169.216.xxx)

"Men gebruikt wel de MT Frameworks Engine om geld te besparen. De engine laat het ook toe om consolespellen te porten naar de PC."

Daar zit je adder ;)

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 21:41
Bigomiee.
Ja maar er zijn natuurlijk veel meer statistieken die je nodig hebt om echt een vergelijking te kunnen maken. Dingen als hoe hoog het salaris is van een dergelijke werknemer. Als het salaris bij capcom 2 keer lager is dan is dat nogal een groot verschil.

Dan verder zit er ook een verschil in hoe groot een team is. Pietje bel kan ook 10 jaar in zijn eentje aan een game werken waarbij de kosten zeer laag zijn. Pietje zou ook heel nederland kunnen laten werken aan een game. 16 miljoen mensen 4 jaar lang en je hebt een schuld om "u" tegen te zeggen. Natuurlijk zijn het overdreven voorbeelden maar mijn punt moet hiermee wel duidelijk zijn

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 21:44
@ Gast (192.87.214.xxx)
Dat is een mooie adder ja;)
Echter heb ik die wel soort van meegeschat.
Een engine is maar een onderdeel van ontwikkeling.
Er zit nog steeds erg veel kosten in alle andere aspecten. Wat dacht je van Art/story/gameplay enzoveoorts. De engine is alleen maar een tool voor alle content om erin geplaatst te worden. De content moet alleen wel geschreven/gemaakt worden door mensen die betaald krijgen.
Maargoed wie weet valt het allemaal prima mee. (hopelijk)

ApoC op 23-05-2008 om 21:52 [Niv: 101 / Exp: 5061]
dit is wel een game waarvan de basis er al lag in RE4 en dat bedrag voor bijv. GTA is ook achterlijk hoog....

Gast (86.95.139.xxx) op 23-05-2008 om 22:23
ik d8 da dit egt zo een super coole game werd of word en dan zou je tog ook snel 50 mil + denken

Wii gamer op 23-05-2008 om 23:09 [Niv: 290 / Exp: 14517]
geld is niet alles he
Als de ontwikkelaars nou alles efficiënt doen, dan kan het echt wat goeds worden!

Gast (91.178.107.xxx) op 23-05-2008 om 23:10
damn, echt wel weinig... veel ps2 games kostten dat al...

Gast (80.56.246.xxx) op 23-05-2008 om 23:27
jullie kindertjes snappen er werkelijk niks van...

Het gaat niet om de hoeveelheid geld die je in een game stopt. Het Geld wordt enkel gebruikt voor licentie aanschaf voor engines, nieuwe ontwikkelprogramma's van MS en Sony voor de nieuwe platforms, loon werknemers gedurende x aantal jaren. Het is dan nog aan de developers om er iets moois mee te doen. Het is niet zo dat je 20 miljoen in een gleufje propt en er dan een mooiere game uitkomt dan als je er 10 miljoen in propt....

pfff waar komt dat lage intelligentie gehalte bij gamers toch van daan...

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 23:46
@gast .246.
Lul niet zo raar. dat is wat ik ook aangeef en meesten kunnen ook wel begrijpen dat er meer factoren zijn die zorgen voor eindproduct.
En verder kan jij ook niks bewijzen waarom het 12 tot 12 miljoen aan ontwikkelingskosten zijn. Het kan namelijk in elke factor liggen. Hoe veel man werkt eraan, hoe groot is de game, hoe efficient werkt men, hoeveel hergebruikt men, hoe hoog zijn de gemiddelde lonen. Wat zijn de bijkomende kosten van verschillende factoren (eten bij overwerken, licenties, etc) en nog een hoop meer.
Maar weetje dat is het punt nog niet eens, want dat is alleen maar speculeren.
Wat gewoon het punt is, is dat het redelijk opvallend is dat de kosten voor een project als RE5 zo laag in de ontwikkelingskosten zijn.






Gast (81.245.27.xxx) op 23-05-2008 om 23:50
Hoeveel heeft The Godfather gekost?

Gast (194.169.216.xxx) op 23-05-2008 om 23:53
50 miljoen als het goed is.
Dat komt dan gedeeltelijk ook door de actuers

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Resident Evil 5
Type:
Game
Releasedatum:
13-03-2009
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media