Dead Rising is één van mijn persoonlijke toptitels voor de Xbox 360, het is een game die origineel is en keer op keer verfrissend blijft. Het is nu net dit laatste waar Capcom andere ontwikkelaars op aan wil spreken.
Adam Boyes van Capcom laat weten dat wanneer ontwikkelaars een idee hebben voor een game, ze ook bij dit idee moeten blijven. Vaak is het zo dat wanneer een ontwikkelaar naar een uitgever stapt met een idee, deze uitgever veranderingen wil doorvoeren in het project. Volgens Boyes moeten de ontwikkelaars niet buigen en gehoorzamen, maar bij hun standpunt blijven, willen ze niet ten onder gaan. Zonder een soortgelijke overtuiging zouden bedrijven als BioWare en Insomniac ook niet zo groot geworden zijn.
Boyes heeft vooral respect voor de Japanse werkwijze, hier staan het game design en de mechaniek van de game boven de technische vaardigheden bij de ontwikkeling van een game.
quote: "If developers come along and talk about how it's got a gun from this game and an element from that other game, it's not different. It needs to have elements that have that X-plus-one factor. It's needs to blow people away especially as it has Capcom's name behind it. That's a big deal."
Het volledige interview kan hier worden nagelezen.
|