Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

' Game-industrie moet herbronnen '


Door Tom_V op 01-11-2007 om 09:34
Bron: Techland Blog CNN

Electronic Arts CEO John Riccitiello is een man met een missie. Hij beschikt over een Ghandiaanse wijsheid en was bereid deze met de spelletjeswereld te delen.

Volgens Riccitiello staat de gamesindustrie voor een keerpunt. Terwijl we in het westen €59 voor een game aanrekenen, geeft men in China die nagenoeg gratis weg. Zoiets kan niet blijven duren en de sector die nu $31 miljard waard is zal klappen krijgen als ze hun prijsmodel niet gaan herzien. Riccitiello vergelijkt de huidige situatie met die van de tv-reuzen ABC, CBS en NBC vijftig jaar geleden. Ook zij zagen geen graten in de komst van kabeltv en de commerciële stations. Hun collectieve marktaandeel werd gehalveerd. Een eerste oplossing hiervoor is het aanbieden van verschillende prijsmodellen, iets waar EA zelf binnenkort mee gaat experimenteren.

Riccitiello is voorts verbaasd door de harde en strenge manier van beoordeling door het Entertainment Software Review Board. Volgens hem ligt de schuld hiervoor bij de media die blijkbaar geen probleem hebben met het geweld en bloed in Kill Bill, CSI en 24 op een doordeweekse avond, maar wel fel van leer trekken tegen games als Gears of War en GTA. Met andere woorden: niet de gamesindustrie, maar de media moet leren omgaan met virtueel geweld.

Tenslotte wil Riccitiello zijn collega's aanraden om vertrouwen te schenken aan mensen met een visie. Dit deed hij onlangs zelf met Will Wright (de evolutie van het leven in Spore) en Alex Ward (crashen is leuker dan racen in Burnout Paradise). Riccitiello ontmoette Alex Ward trouwens in een Engelse Pub en wist onmiddellijk dat de man een "mega-hit" zou worden.

Wij van Gamed voegen er graag nog een vierde tip aan toe: vertrouw altijd op uw oordeel in half-dronken toestand. Altijd zeggen we!


09:53  Meta Knight toont Final Smash
09:31  Vijf video's voor Naruto
 Reacties (5)
 Pagina: 1
ace_quorthon op 01-11-2007 om 09:53 [Niv: 76 / Exp: 3786]
Beter goed beschonken dan helemaal dronken

Gast (81.204.55.xxx) op 01-11-2007 om 10:24
morgenstond is brood in de mond

Devilly op 01-11-2007 om 10:46 [Niv: 275 / Exp: 13756]
'Met andere woorden: niet de gamesindustrie, maar de media moet leren omgaan met virtueel geweld.'

Eindelijk iemand die het snapt.

ProGamer op 01-11-2007 om 22:59 [Niv: 26 / Exp: 1292]
Ik hou van die man

oke dat is mss wat overdreven

Gast (82.156.113.xxx) op 02-11-2007 om 16:04
'Met andere woorden: niet de gamesindustrie, maar de media moet leren omgaan met virtueel geweld.'
agreed al dat gezeik rond manhunt

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.