Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Bioshock haalt inspiratie uit films


Door Rene Groen op 16-09-2007 om 14:44
Bron: Washington Post

Ondanks een wat matig einde (mening van onderstaande nieuwsposter, schop me gerust) was bioshock een achtbaan aan mooie elementen, vraag is alleen hoe een ontwikkelaar toch tot dit soort games komt.

Lead Designer Kevin Levine laat iets meer los over de inspiratie van de game. In eerste instantie keek het spel naar The Shining en ontleende daar het horroraspect uit, waarbij ze vooral keken naar de basis van het verlies van dingen die je lief hebt, en niet zozeer naar monsters die uit kasten springen. Naast The Shining was ook Fight Club belangrijk, hierbij keken ze vooral naar scènes die iedere keer anders zijn als je ernaar kijkt en waarbij de maker met de gedachten van de kijker wil spelen, iets wat ook getracht is te bereiken met Bioshock.


14:52  Gamestop manager geschorst na apart verkoopbeleid
14:37  Sequel voor Gun in de maak?
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Quore166V6 op 16-09-2007 om 16:52 [Niv: 6 / Exp: 288]
Ze hebben het in ieder geval prima voor elkaar vind ik

Gast (86.94.196.xxx) op 16-09-2007 om 17:22
Voor mij is bioshock gewoon bioshock want als je er elementen van fight club of the shining in herkent kun je ook een vergelijking tussen een duiventeel en een zongedroogde tomaat trekken

Gast (213.93.195.xxx) op 16-09-2007 om 22:03
Niet met je eens, omdat ik met name toch wel zeker wat terug zie van the Shining (beetje dat retro geïsoleerde sfeertje met die typische gangen en trappen...

Gast (145.99.192.xxx) op 17-09-2007 om 07:14
Hmm, ik had niet echt het gevoel van de shining oid (maakt het geen slechte game hoor :p ). Bij Alan Wake heb ik juist weer wel het gevoel van Stephen King _O_

Orian op 17-09-2007 om 07:16 [Niv: 67 / Exp: 3361]
Dat was ik.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Bioshock
Type:
Game
Releasedatum:
17-10-2008
Ontwikkelaar:
Irrational Games
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:








Meer media