De Need for Speed serie blijft succesvol, mede doordat de ontwikkelaars het concept blijven omgooien en steeds met verschillende soorten racegames komen.
De laatste tijd leek het tunen de overhand te krijgen, maar ineens kwam daar Most Wanted, waarin de politieachtervolgingen weer meer centraal stonden. Carbon deed weer meer met tuning en in ProStreet lijkt het allemaal wat realistischer te worden. Het spel verschijnt op de PC, PlayStation 2 en 3, PlayStation Portable, Nintendo DS en Wii en Xbox 360.
Er zal een meer serieuze tuning scene zijn waarbij illegale straatraces niet meer centraal staan maar het circuitracen met getunede productiewagens. De game is al 16 maanden in ontwikkeling en er wordt door een groot team van zo'n 100 man aan gewerkt. De game lijkt alle tijd gekregen te hebben om de next gen consoles te bedienen.
De auto's in de game kunnen beschadigen en de fabrikanten hebben daar geen problemen mee. De schade zal een flinke rol in de game hebben, aangezien het verdiende geld soms helemaal op kan gaan aan het herstellen van schade in plaats van het kopen van nieuwe onderdelen.
Races vinden alleen overdag plaats en logischerwijs is er geen politie aanwezig. Circuitpolitie zou niet echt logisch zijn. De A.I. van de tegenstanders zal verbeterd worden, een gevolg daarvan is dat ze behoorlijk agressief kunnen zijn en fouten kunnen maken.
De SIXAXIS van de PS3 wordt ondersteund. Ook kent de game online modes op PS3 en Xbox 360. De game heeft meer auto's dan Need for Speed Carbon. Enkele nieuwe modes zullen zijn: Drag, Drift, Grip en de bekende Speed Challenge.






|