Preview: Assassin's Creed
Door Joris op 05-06-2007 om 10:13
|
Bron: Gamed
|
Het voelde goed om een Perzische prins te zijn. Het rennen via de muren, de salto’s en die grote sprongen, ja dat was een fijne tijd. Maar we zijn inmiddels toegekomen aan een nieuwe generatie consoles en we willen nieuwe dingen beleven. Gelukkig is daar Assassin’s Creed, een Prince of Persia in het kwadraat.
De weg naar je slachtoffer stippel je namelijk zelf uit. De steden zijn groot en bieden je enorm veel vrijheid. Je kunt namelijk behalve gewoon de wegen te volgen, elk willekeurig gebouw beklimmen en je weg vervolgen van dakrand tot dakrand springend. Werkelijk alles kun je gebruiken om op te klimmen, ja, Prince of Persia is er niets bij. Al zal je door al dat geklim waarschijnlijk wel de aandacht trekken van de stadsbevolking, die wijzend naar boven kijken als Altair over de daken rent. Over de bevolking gesproken, het is druk in de steden van Assassin’s Creed, het is zeer druk, en de bevolking is zeker geen domme massa. Ieder persoon die je tegenkomt heeft een individuele Artificial Intelligence, iets wat, naast de graphics, echt het next-gen gevoel van deze game laat zien.
Als Altair bijvoorbeeld door de steden loopt en tegen mensen aanloopt, zal er verschillend worden gereageerd. Sommigen zullen bijvoorbeeld omvallen, anderen duwen Altair terug zodat deze zelf op de grond valt. Ook zal de bevolking anders reageren afhankelijk van het gedrag van Altair. Helpt Altair de bevolking met hun problemen, dan zal de bevolking het ook voor Altair opnemen als dat nodig is. Gedraagt Altair zich meer als een bruut naar de mensen, dan zullen deze ook alles doen om hem terug te pakken. Vooral als je op de vlucht bent, zal je de bevolking nodig hebben. Als je op goede voet staat met de mensen kun je de menigte bijvoorbeeld gebruiken om je in te verbergen voor de achtervolgers. Hebben de mensen echter een hekel aan je, dan zullen ze zich ook niet inhouden om er voor te zorgen dat je ook echt gepakt wordt.

Als je eenmaal één van je doelwitten hebt gespot is het wachten tot een goed moment om toe te slaan. De moord kan gepleegd worden met een van de vier (tot nu toe aangekondigde) wapens, een zwaard, werpdolken, een kruisboog en een geheim ‘switchblade’. Deze kleine dolk bevindt zich in de hand Altair, op de plek waar ooit een van zijn vingers zat. Die vinger heeft hij moeten inleveren om bij de Assassijnen te komen. Ja, je moet er wat voor over hebben om bij de club te komen.
Oké, je hebt een doelwit omgebracht. Nu is het rennen geblazen voordat de bewakers je te pakken krijgen. Gebruik makend van de mogelijkheden die de stad je biedt, de beklimbare gebouwen en de bevolking, moet het je lukken te ontkomen. En anders wordt het vechten. Vechten in Assassin’s Creed is realistisch, het komt niet aan op het uit je hoofd leren van combo’s maar je moet goed op je tegenstander(s) letten en het juiste moment kiezen om toe te slaan. Ook het gezondheidssysteem is anders dan in de meeste games. Er is geen gezondheidsbalkje in beeld, een rij vrolijke rode hartjes ontbreekt eveneens. Die heb je ook niet nodig, want 1 enkele slag van een vijand kan genoeg zijn om Altair te doden. Gelukkig heb je ook genoeg mogelijkheden om de slagen van vijanden te blokkeren. Feit is wel dat er in deze game niet massa’s vijanden over de kling worden gejaagd, elke vijand is een blokkade op zich.

Ondanks de behoorlijke hoeveelheid informatie die er nu al beschikbaar is, is er ook nog veel onduidelijk over het spel. Zo is er niets bekend over de lengte van de game. Wel zou er extra content te downloaden zijn. Ook zullen er naar alle waarschijnlijkheid nieuwe delen van Assassin’s Creed verschijnen. Volgens producer Jade Raymond is dit het eerste deel in een trilogie en een van de twee vervolgen zou zich afspelen in een futuristische setting. Persoonlijk vind ik dat jammer, de geschiedkundige thema’s spreken me erg aan, maar wellicht dat anderen een futuristische setting wel zullen waarderen. Deze game zou dus ook connecties hebben met gebeurtenissen uit de toekomst en er zou een groot complot in verborgen zitten, maar tot op heden is hier nog weinig over bekend en gaan er alleen geruchten.
Wat tevens nog niet duidelijk is, is de verschijningsdatum van Assassin’s Creed. Als er geen vertraging optreedt, zullen we de game echter wel dit jaar nog mee naar huis kunnen nemen. En ik verheug me erop, want deze game ademt voor mij echt next-gen. Met de fantastische grafische kwaliteit, de gedetailleerde en historische correcte steden, de intelligente bevolking, de frisse gameplay en de unieke setting van deze game, lijkt er weinig mis te kunnen gaan en zullen we eind dit jaar kunnen genieten van een duik in het leven van de Assassijnen.
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
10:25 Australisch record voor de Xbox 360
09:44 Geef een naam aan F.E.A.R. 2
|
Reacties (17) |
|
Pagina:
1
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 05-06-2007 om 10:23
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Deze game gaat zeer goed worden...
De setting ligt me helemaal, de gameplay heeft mijn naam erop en de GFX staan in mijn netvlies gebrand...
Ik ben héél benieuwd wat er nog allemaal te doen gaat zijn buiten het vermoorden van mensen...
|
|
Alain
op 05-06-2007 om 10:55
[Niv: 3 / Exp: 129]
|
Deze game is ubertof }>
|
|
Gast (193.172.135.xxx)
op 05-06-2007 om 11:02
|
deze gam wordt Ubi-tof
|
|
Weazel
op 05-06-2007 om 12:45
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
K'heb d'r zin an!
|
|
Nelus
op 05-06-2007 om 13:13
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Ik heb echt zin om dit spel te spelen. Vooral omdat er ook parkour in zit en alles, supervet!
|
|
Pius Maximus
op 05-06-2007 om 14:02
[Niv: 5 / Exp: 250]
|
Maar valt dit naast platform/adventure dan ook onder free roaming? Aangezien het grote steden zijn waar je over alle daken kan lopen/rennen/springen.
|
|
Orian
op 05-06-2007 om 15:12
[Niv: 67 / Exp: 3361]
|
Lijkt me echt een supertoffe game. maar ik heb het idee dat (na aanklikken en vergroten) het laatste plaatje op beide pagina's lelijker ios dan de eerste van de pagina's. Vooral de gezichten op het allerlaatste plaatje vind ik wat tegenvallen. iemand anders die dat zien?
|
|
degrotevan
op 05-06-2007 om 15:19
[Niv: 4 / Exp: 180]
|
ik kan niet wachten
|
|
Joris
op 05-06-2007 om 16:21
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
@ Orian, dat is dan toeval. Overigens vind ik de onderste screens niet echt lelijker, het allerlaatste plaatje laat juist de diversiteit van de mensen zien.
|
|
Gast (86.92.212.xxx)
op 05-06-2007 om 17:30
|
Deze game gaat KNALLEN!! echt tof ga hem meteen halen voro de 360 als die uit is. Echt zo wreed spel. GFX gwn te mooi, gameplay geweldig en story-line tof 8)
|
|
im2
op 05-06-2007 om 17:30
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Deze game wordt top maar zou het niet fantastisch zijn om online anderen uit te moorden met zwaarden en krijsbogen
|
|
Gast (86.92.212.xxx)
op 05-06-2007 om 17:31
|
Deze game kan je toch ook online? Zag laatst op Ubi sit van AC een logo staan van Xbox Live
|
|
Orian
op 05-06-2007 om 17:39
[Niv: 67 / Exp: 3361]
|
Ik heb juist gehoord dat er geen online in kwam, maar ik kan me natuurlijk altijd vergissen (hoop ik  )
|
|
Urkie
op 05-06-2007 om 17:45
[Niv: 71 / Exp: 3527]
|
Ik hou van deze game ik kan niet wachten tot hij uit is..........
|
|
Joris
op 05-06-2007 om 18:37
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
De game gaat niet online, maar zal wel downloadable content krijgen.
|
|
im2
op 05-06-2007 om 20:05
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Dit vindt ik nu jammer met die goeie games: ze hebben een top singleplayer maar geen multiplayer. Daarmee bedoel ik o.a. deze en Bioshock en Mass Effect. Van GTA IV verwacht ik ook geen multiplayer maar miss is het toch mogelijk.
|
|
rare46
op 24-06-2007 om 15:36
[Niv: 0 / Exp: 4]
|
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|