Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
First View:

Splinter Cell Conviction


Door Rene Groen op 05-06-2007 om 10:25
Bron: Gamed

Waarschijnlijk heb je er al wat over gelezen en is je inmiddels duidelijk dat Splinter Cell Conviction een andere weg inslaat dan zijn voorgangers. Grote vraag is natuurlijk: waarom? Waarom een andere weg en waarom juist deze weg? Wij blikken alvast vooruit op wat er komen gaat.


In de voorgaande pagina hebben we jullie verteld welke nieuwe weg de Splinter Cell reeks ingeslagen is. Hoewel de ontwikkelaar al heeft aangegeven dat ze deze weg weer af kunnen slaan als het publiek er niet goed op reageert vroegen wij aan onze experts: wat vinden jullie van deze nieuw ingeslagen weg?

Roderick:

Waarschijnlijk waren de ideeën voor diversiteit binnen het "schuilen in het donker" principe een beetje op en is men het anders gaan bekijken. De manier waarop Metal Gear Solid het al jaren doet zou aangenomen kunnen worden, met veel meer actie en een nadruk op de verhaallijn. Tot mijn verbazing besloot Ubisoft Montreal naar het broertje Assassin's Creed te kijken en er een 'menigte-element' in te gooien. Iets wat werkelijk subliem kan worden als het goed wordt uitgewerkt. Om die reden kijk ik vooral uit naar Splinter Cell: Conviction, het brengt iets écht nieuws en is daarmee terecht een next-gen game. Hoeveel er uiteindelijk van terecht komt zal de tijd ons zeggen, maar een hele hoop ambitie is nooit verkeerd en de beelden die we tot nu toe gezien hebben tonen alles behalve een gebrek aan ambitie.



Joni:

Tot nu toe boeide de Splinter Cell serie me niet echt, het licht/donker-concept was wel leuk, maar het voelde nogal vals aan in vergelijking met het spionagewerk van XIII of Jason Bourne. Natuurlijk is het belangrijk om in het duister omgevingen te verkennen, maar dat is niet alles waar spionage om draait. Dan lijkt Splinter Cell: Conviction me veel interessanter. In het echte leven kun je je ook niet verbergen in een beetje schaduw, je doet gewoon zo gewoon mogelijk om niet op te vallen op straat. Ook interessant is dat je nu je omgeving in je voordeel kunt gebruiken, interactie met de omgeving is een belangrijke stap in actiegames. Dat is iets wat veel meer games moeten doen, het is de volgende stap naar realisme. Het mag duidelijk zijn dat Ubisoft me geïnteresseerd heeft gekregen in deze titel.



René:

Persoonlijk vond ik de Splinter Cell games altijd heel tof om te spelen, maar eerlijk is eerlijk: het werd na verloop van tijd wat eentonig. Ik denk niet dat Ubisoft er mee weg had gekomen als ze wederom met een game kwamen waarin het oude concept centraal stond, de nieuwe weg die ze in slaan met Conviction vind ik dan ook zeer goed. Het is niet alleen een nieuw hoofdstuk in de serie, maar tevens een hoofdstuk dat prima aansluit bij het verleden van de Splinter Cell games. Het principe waarbij je een 'Fugutive' bent en constant op je hoede moet zijn leent weliswaar wat elementen van Assassin's Creed, ik moet echter de eerste persoon nog vinden die dat vervelend zal vinden.
Pagina: 1 | 2


10:29  The Darkness met nieuwe trailers
10:25  Australisch record voor de Xbox 360
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Tecnomic NL op 05-06-2007 om 11:08 [Niv: 164 / Exp: 8218]
Ik vind het jammer dat de vertrouwde sneak elementen nu zo goed als zeker verleden tijd zijn. Want dat was nou juist hetgene wat me een adrenaline gaf. Anderzijds kan ik hun nieuwe aanpak goed begrijpen, want ik kan me goed voorstellen dat je na 4 delen een nieuw concept wilt introduceren. Zoals gezegd vind ik het jammer, maar wie weet hoe dit gaat uitpakken. Ik zal het spel nog altijd in de gaten blijven houden.

Gast (212.83.75.xxx) op 05-06-2007 om 11:47
_O_

Jeweet op 05-06-2007 om 13:44 [Niv: 74 / Exp: 3697]
die nieuwe gameplay elementen lijken mij wel vet Had het zelf ook een beetje gehad met die oude in de schaduw verstoppen enzo...

lil_mik3 op 05-06-2007 om 15:54 [Niv: 15 / Exp: 743]
Dat 1ste plaatje dat gaat te ver noohh

im2 op 05-06-2007 om 17:52 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het stealth element zit nog altijd in de game je kan het gewoon ook op een andere manier oplossen en ten slotte, de gadgets zijn ook niet weg: je kan ze gewoon op de zwarte markt kopen

Gast (82.170.219.xxx) op 05-06-2007 om 18:49
ik vind het cker gedurfd en he lijkt me veel leuker op deze manier. ik zie miss nog wel meer naar deze uit dan naar mgs4.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
Type:
Game
Releasedatum:
16-04-2010
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media