Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Meer info over The Last Remnant


Door Rene Groen op 03-06-2007 om 14:34
Bron: IGN

Square-Enix is een druk beestje. Naast het werken aan hun overbekende Final Fantasy games hebben ze meer titels in productie, The Last Remnant is er eentje van.

Het spel komt naar de PlayStation 3 en Xbox 360, het is de Famitsu Xbox 360 die de volgende details voor ons verzameld heeft en die we even voor jullie op een rijtje zetten:

- Het spel is in ontwikkeling door director Hiroshi Takai (tevens de battle system director van Romancing Saga Minstrel Song), chief artist Kimihiko Miyamae (background director voor games als Final Fantasy en SaGa titels), art producer Yusuke Naora (art direction voor Final Fantasy en SaGa games) en producer Nobuyuki Ueda (project management voor de SaGa serie).

- Toen Ueda nog aan Romancing Saga Minstrel werkte was er al sprake voor een nieuw, originele titel. Ueda kreeg de taak om dit te plannen. Zijn eerste idee was om een RPG te maken met een nieuw battlesysteem, iets dat hij op grotere schaal wilde doen dan zijn Romancing Saga titel.

- Naora en Miyame vervullen zowel een rol in artistiek vlak als op technisch gebied. Naora werkt aan het design voor de karakters en neemt tevens de 2D arts voor zijn rekening. Miyame op zijn beurt zorgt voor de modellen van de karakters en de achtergrond, de bewegingen en de textures.

- The Last Remnant is het eerste project dat draait op Epic's Unreal Engine 3, gewend raken aan de engine was dus een aardige taak. Eén van de eerste dingen die ze probeerde met de engine was om veel karakters tegelijkertijd op het scherm te krijgen voor grote gevechten.

- Er zijn wat zorgen dat het gevechtssysteem te gecompliceerd is. Takai houd vooral van een standaard RPG, waar het gevecht begint als alle commando's zijn ingevoerd. Spelers zijn zo niet gebonden aan het geven van lastige uitvoeringen in real-time.

- Ueda neemt de zorgen mee dat we opdrachten moeten geven aan grote groepen tegelijk. Het komt er vooral op neer dat we opdrachten geven aan groepjes van zo'n vijf karakters. Tevens zullen de bevelen die we kunnen geven veranderen, afhankelijk van de vijanden waar je tegenover staat. Mocht een gevecht bij voorbaat hopeloos lijken, dan krijg je bijvoorbeeld enkel een optie om te vluchten.

- Takai praat over een mysterieuze kant van de game, te weten een meetinstrument voor spanning. Tijdens een gevecht is er een balk boven in het scherp die de status van vijanden en vrienden weer geeft. Als je effectief aan weet te vallen zal de meter bij jou afnemen en kun je het gevecht winnen. Maak je echter ongepaste bewegingen dan neemt de spanning toe en zal de vijand aanvallen. Deze meter kan ook ineens een andere kant opslaan, bijvoorbeeld als je in je eentje en gevecht weet te winnen tegenover twee vijanden.

- Er is sprake geweest van een Final Fantasy artstijl in de game, Miyamae wilde het spel echter niet op een Final Fantasy of Dragon Quest doen lijken. Hij wil liever met een game komen die iedereen aanspreekt, of je nu een Europeaan, Japanner of Aziaat bent. Dit resulteerde in een middeleeuwse setting.

- De trailer die werd getoond tijdens de Square Enix party was een zeer vroege. Hoewel de trailer realtime was lagen de textures en de modeling nog maar op zo'n dertig procent. Hierover gesproken; Naora geeft aan dat het ontwikkelteam probeert om zoveel mogelijk real-time gevechten in het spel te verwerken. Wel denkt hij dat veel mensen er dan naar zullen kijken als een scène uit een film.

- The Last Remnant baarde niet alleen opzien doordat het Square Enixs eerste titel is die draait op de Unreal Engine 3, tevens is het een multiplatform titel (PS3 en Xbox 360). Ueda denkt dat wel dat dit lastig kan zijn bij het ontwikkelen, maar dat het spelers de kans geeft om een game te spelen zonder hier nieuwe hardware voor aan te schaffen. Waarschijnlijk zal het spel een wereldwijde launch krijgen, waarbij we kunnen kiezen uit Japanse of Engelse stemmen.

- Het spel zal ongeveer dertig uur duren, het team denkt op dit moment nog niet na over multiplayer opties voor het spel.

- Een releasedatum wilde het viertal nog niet kwijt, wel grapt Ueda dat ze steeds eerst twee stappen terug doen alvorens ze er drie vooruit kunnen zetten in de ontwikkeling.


14:39  Meer over de Guitar Hero III gitaar
14:15  Enkele Square Enix nieuwtjes
 Reacties (1)
 Pagina: 1
MaartenL (Redacteur) op 04-06-2007 om 13:12 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Ik hoop enkel dat de gevechten wel real-time zullen zijn... Niet zo'n Turn based systeem zoals Final Fantasy.

Jammer dat er weinig te zien is van de game tot nu toe...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Last Remnant
Type:
Game
Releasedatum:
21-11-2008
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media