Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Oktober 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
25 Oktober 2020 
(6) 
24 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
23 Oktober 2020 
(16) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
22 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2020 
(19) 
(0) 
(5) 
(5) 
(0) 
(2) 
(1) 
19 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(5) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(5) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
Cloudpunk
The Outer Worlds
FIFA 21
Let's Sing Presents Queen
Preview:

Monster Madness


Door Joni Philips op 20-05-2007 om 10:52
Bron: Gamed

In 2001 werd Artificial Studios opgericht, vier jaar lang werkte men aan de Reality Engine die in 2005 werd opgekocht door Epic Games. Artificial had toen hun doel verloren en dus begonnen ze maar met de ontwikkeling van games. Hun eerste project is Monster Madness dat loopt op de Unreal Engine 3.

Monster Madness draait rond vier jongeren, de meisjes Carrie en Jennifer en de jongens Andy en Zack. Elk van de personages heeft zijn eigen stijl: Carrie is een gothic die vecht met zwaarden, Jennifer is een cheerleader die een tornado kan veroorzaken, Andy is een gedrogeerde surfer die gewone voorwerpen kan gebruiken om zichzelf te verdedigen en als laatste hebben we de nerd Zack die vecht met bijlen. Ondanks het hoge nerdgehalte oganiseert Zack een feest wanneer zijn ouders de stad uit zijn. Hij krijgt echter gezelschap van enkele buitenaardse wezens die het huis van zijn ouders vernielen en problemen veroorzaken voor de hele wereld.


Op dat moment begint de game, je kunt kiezen uit één van de vier personages om de wezens te stoppen. Hiervoor moet je achttien levels tot een goed einde brengen, deze zijn verspreid over vijf hoofdstukken, namelijk Suburbia Nightmare, Shopping Maul, High School, Cemetery Scary en Evil Castle. Je hebt dus te maken met vijf standaardomgevingen: een school, een winkelcentrum, een kerkhof, een kasteel en een typisch Amerikaanse wijk. Deze omgevingen moet je grondig verkennen om alle vijanden te vinden en te doden. Qua setting en concept is de game beïnvloed door Zombies Ate My Neighbors, een klassieker uit het 16-bit tijdperk.

Het spel zelf is een top-down shooter, dat betekent dat je alles vanuit een bovenaanzicht bekijkt zoals in de goede oude tijd. Artificial belooft dat we hier zo'n zestig tot zeventig verschillende vijanden zullen tegenkomen zodat we onze strategie genoeg moeten variëren om het te overleven. Net zoals in oude shooters zal de moeilijkheidsgraad hopelijk hoog genoeg liggen. Het grootste verschil met die oude shooters zal de hoeveelheid humor en het grafische detail worden. Het moet een soort parodie worden op andere games, aangevuld met geavanceerde lichteffecten en dergelijke moderne grafische verbeteringen.


Vechten doe je met het unieke wapen van elk personage en met de wapens die je in de levels kunt vinden. Het is echter wel voordeliger om de wapens te gebruiken die het personage verkiest omdat de aanvallen dan sterker aankomen. Met de voorwerpen die je vindt tijdens de game, kun je ook nieuwe wapens bouwen. Op deze manier kun je zestien wapens maken die je kunt upgraden. Deze upgrades zijn niet enkel puur esthetisch, maar veranderen effectief het type aanval dat je gebruikt. Via dit systeem kun je onder andere een granaatwerper uit fietsonderdelen bouwen. Dit arsenaal lijkt zeer origineel te worden.

De game verschijnt op 8 juni voor Xbox 360 en PC, een topper lijkt de game echter niet worden door de combinatie van een hoog prijskaartje en beperkte gameplay. De game lijkt wel ideaal te worden voor fans van shooters die even snel plezier willen maken. Voor hen is zeker de online coöperatieve mode interessant. Hier kun je met vijftien andere spelers aan de slag gaan voor het doorspelen van de game. Dat is altijd leuker dan alles alleen te moeten doen en het moet de levensduur wel verlengen. Het is enkel nog hopen dat alles goed genoeg uitgewerkt is.


10:59  Twee scans Ring of Fates
10:50  Scans en screens Dragon Quest IX
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Nelus op 20-05-2007 om 12:06 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik heb die demo gespeeld, en het was wel grappig, maar beetje rommelige gameplay eigenlijk.

Rene Groen (Eindredacteur) op 20-05-2007 om 12:43 [Niv: 726 / Exp: 36310]
Precies mijn mening, ik vond het té rommelig en té onoverzichtelijk om lekker te spelen.

Jeweet op 20-05-2007 om 13:06 [Niv: 74 / Exp: 3697]
ik vond die demo echt niet leuk..kweetnie wromwaarschijnlijk omdat ik et meer een xboxlive game vind... en van die unreal engine zie je er ook niet echt wat van trug

im2 op 21-05-2007 om 17:39 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Met twee in versus is wel leuk maar als je met meer speelt wordt het wat te chaotisch

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Monster Madness: Battle for Suburbia
Type:
Game
Releasedatum:
08-06-2007
Ontwikkelaar:
Artificial Studios
Uitgever:
Southpeak Interactive
Media:








Meer media