Hoewel er nog weinig informatie is over Uncharted: Drake's Fortune lijkt het toch al een titel gaan worden die hoge ogen gaat gooien. Vandaag wat nieuwe informatie.
De informatie is gepost door een member van NEOgaf en nog niet bevestigd door de ontwikkelaar. Toch wilden we de informatie graag met jullie delen:
- Het spel kent geen knop om te springen, maar maakt gebruik van een soortgelijk systeem als in de Zelda games. Kom je dus bij een verhoging waar je af springt, dan zal dit automatisch gebeuren. Hierbij zal de camera een cinematisch punt innemen die Drake goed in beeld brengt.
- Het combat systeem is te vergelijken met Gears of War, zo zul je veel cover moeten vinden. In het verlengde hiervan kun je ook klimmen om een tactische plaats in te nemen, of schieten terwijl je rent of springt.
- Er is een uitgebreid animatiesysteem waardoor alles wat je doet er steeds verschillend uit zal zien. Iedere situatie zal ook gereflecteerd worden in zijn gezichtsuitdrukkingen.
- Naughty Dog richt erop dat je Drake nooit twee keer hetzelfde zal zien doen. Dit willen ze bereiken door honderden animaties, poses, emoties en bewegingen, waarvan de layers over elkaar heen gelegd kunnen worden. Neem een open gebied waar Drake doorheen rent. Terwijl hij rent ontwijkt hij kogels, vliegt hij over een cliff en zal het frame gaan schudden vanwege zijn steeds moeilijkere ademhaling. Tegelijkertijd herlaad hij zijn geweer en zien we in zijn ogen een blik van angst en doorzettingsvermogen.
- Een techniek voor rimpels moeten nog meer realisme geven, zo zijn deze verandering in gezicht en lichaam, afhankelijk van de positie van het karakter.
- Complexe shaders bepalen hoe de lichtinval is bij objecten, denk aan een fakkel of het licht dat door de bomen schijnt. Met de kracht van de PlayStation 3 is het tevens mogelijk om de wind individueel takken te laten bewegen of schaduwen op de grond weer te geven.
- Met HDR lightning kunnen er verschillen worden aangebracht in de helderheid die de speler ziet. Stel dat je enkele seconden in de zon kijkt en daarna een grot in loopt, dan zul je even moeten wennen aan het donker.
|