Het begon enige tijd geleden. Na meerdere klachten van consumenten besteedde Kassa aandacht aan een krasprobleem op de Xbox 360. Inmiddels is het balletje gaan rollen.
Nadat er een test was uitgevoerd bleek dat Xbox 360 consoles krassen konden veroorzaken zonder dat deze, wat volgens Microsoft de reden was, onstabiel geplaatst waren. Microsoft wenste in het programma geen commentaar te geven, waarop Kassa besloot vorige week op het probleem terug te komen.
In de uitzending van 14 april gaf Microsoft aan het probleem te erkennen en consumenten te helpen met het oplossen van de problemen. Wat blijkt echter: er kwamen nog meer klachten wanneer het gaat om de afhandeling. Gedupeerden met één bekrasde disc kregen namelijk van de helpdesk te horen dat ze eerst maar andere discs moesten laten bekrassen alvorens ze geholpen zouden worden. Ook de vervanging van de consoles zou alles behalve vlekkenloos verlopen, zo wil Microsoft de consoles eerst zelf onderzoeken. Dit alles zorgde wederom voor 200 nieuwe klachten bij het programma.
Kassa blijft oproepen om naar het programma te mailen (xbox@vara.nl) als er iets mis is met de Xbox 360 en heeft het programma tevens in het Engels vertaald en op YouTube geplaatst.
|