Nieuws: Toch geen Crysis voor nextgen consoles?
Door Roderick op 26-08-2006 om 11:10
|
Bron: Heise Online
|
Crysis is één van die games die veel indruk maakten op de E3 van dit jaar. Dankzij de spetterende graphics en het overbekende talent van ontwikkelaar Crytek zag iedereen deze game wel zitten.
Men ziet de game natuurlijk nog steeds zitten, maar voor velen is de aanschaf van een high-end PC misschien iets teveel van het goede voor deze game. De hoop was dan ook gevestigd op versies voor Xbox 360 en PS3.
Uit eerdere berichten kregen we al te lezen dat Crytek ontwikkelaars zocht voor PS3 en Xbox 360, ook lazen we dat Crytek al 'up and running' was voor beide consoles. Nu krijgen we heel iets anders te horen.
Beide nextgen consoles zijn volgens de ontwikkelaar namelijk niet in staat de game in volle glorie te draaien. Ze zijn er simpelweg te zwak voor. Crytek berichtte verder nog dat de engine voor Crysis, de CryEngine 2, wel gebruikt kan worden voor PS3 en Xbox 360, om andere games mee te ontwikkelen.
Betekent dit het einde voor Crysis op de consoles of zal er later toch een gedowngrade versie verschijnen voor beide consoles, gezien de financiële druk die ontstaat door de vraag naar deze versies? We wachten af.
|
|
|
|
11:11 Power Stone vechters kloppen erop los
11:07 Capcom toont zijn klassiekers opnieuw
|
Reacties (15) |
|
Pagina:
1
|
|
God of War
op 26-08-2006 om 11:27
[Niv: 2 / Exp: 95]
|
simpelweg te zwak???, wat is dat voor bulshit
Gewijzigd door God of War op 26-08-2006 om 11:28
|
|
ToxicSnake
op 26-08-2006 om 11:35
[Niv: 74 / Exp: 3720]
|
ik vind dat niet zo vreemd, als je kijkt hoe crysis er uit ziet, dan heb toch wel een hele goede pc nodig.
|
|
link0007
op 26-08-2006 om 11:36
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
natuurlijk is een console te zwak voor dat... ik hoef ook geen gedowngrade versie te zien... tis goed zo
|
|
Roderick
op 26-08-2006 om 11:41
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Processorkracht hebben de consoles misschien genoeg, maar kijk eens naar geheugen: beide hebben 512 mb terwijl Crysis al vraag om 2 gig...dit komt door de enorme textures. Nu kan dit best gedowngrade worden vind ik, beetje minder scherpe textures is nog niet zo heel erg.
Daarnaast hebben de grafische chip voor X360 en PS3 blijkbaar niet genoeg in hun mars om al dit spul te tonen. Maartoch, ik denk nog steeds dat Crysis wel komt voor beide consoles.
|
|
Gast (88.211.175.xxx)
op 26-08-2006 om 11:57
|
Als je de realtime trailers bekijkt van MGS4 op PS3, dan vind ik dat toch behoorlijk in de buurt komen qua textures. Maar 2 gieg aan videogeheugen is nogal hoog. Dan kun je je afvragen voor welke doepgroep deze game wordt gemaakt en hoe rendabel deze game zal worden.
|
|
God of War
op 26-08-2006 om 12:01
[Niv: 2 / Exp: 95]
|
zoals ik al zei: allemaal bulshit, moet je kijken naar dit filmpje van BIA: hell's Highway, dit ziet er minstens zo goed uit als crysis
[Geen links naar andere sites op onze Frontpage svp]
Gewijzigd door Roderick op 26-08-2006 om 12:35
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 26-08-2006 om 12:15
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
Van die 2 Gig voor Crysis heb je natuurlijk al 1/4 nodig om VIsta een beetje te kunnen draaien.
|
|
Jrav
op 26-08-2006 om 13:34
[Niv: 31 / Exp: 1534]
|
Lijkt me wel dat de PS3 dit op den duur aan kan. Wat hij eigenlijk bedoeld, ze kunnen hem NU nog niet op de next gen consoles doen omdat ze er nog maar net mee werken.
De mooiste spellen voor een console zie je pas na een paar jaar als de ontwikkelaars de apparaten echt ten volle weten te benutten. Ik ben ervan overtuigd dat er nog PS3 spellen komen over 3, 4, 5 jaar die dik over Crysis heen gaan.
|
|
cubegirl
op 26-08-2006 om 15:13
[Niv: 31 / Exp: 1537]
|
lieve kindertjes,denken jullie niet dat deze man praat voor zijn eigen winkel?
als Crysis dan toch een pc-exclusive is,en met alle nieuws over de nextgenconsoles en de kracht van de 360 en de PS 3....dan moet je je game natuurlijk vanuit marketingstandpunt goed kunnen verkopen.
ik geloof best dat Crysis een enorm zwaar spel is (waar je wel een uberduur systeem voor gaat moeten hebben)
maar dat 2 consoles met zo een geavanceerde specs die games als Gears of War en heavenly sword nu reeds kunnen brengen er te zwak voor zijn?
dat noem ik dus marketinggelul.
hij probeert gewoon in de nextgenstorm zijn game te pimpen,en dat zal hem bij veel mensen ook lukken (ik hoor de pc-people op fora al juichend PC ownt PS3 intikken)
mensen die echter een 360 of binnenkort een PS3 kopen moeten echter heus niet bang zijn om een achterhaald stuk hardware te kopen.
trouwens,als hij nu vol trots een nieuwsbericht de wereld in stuurt dat een 360 en ps3 met hun specs het game gewoon niet aankan...hoeveel klanten gaan het game dan kunnen kopen?
die mss 5-6 procent van alle pcgebruikers met een superpc?
ik wens hen veel succes toe om de ontwikkelingskosten terug te verdienen :-)
|
|
Gast (83.83.187.xxx)
op 26-08-2006 om 15:52
|
Ik ben het helemaal met Cubegirl eens, ik wens die verwaande kwast veel sterkte met het verkopen van Crysis. Want net wat Cubegirl al heeft vermeld, hoeveel mensen hebben er nou echt geld om een SuperPC aan te schaffen?. En ik ben het niet met hem eens dat de PS3 en Xbox360 dit niet aankunnen, wedden dat de game gewoon voor de Next-Gen consoles uitkomt?, het kan lang of kort duren maar hij komt gewoon.
|
|
Gast (84.27.22.xxx)
op 26-08-2006 om 15:58
|
couldn't agree with you more cubegirl :)
|
|
link0007
op 26-08-2006 om 16:43
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
jeez cube -_- kan je niet voor een keer iets zeggen zonder dat je ook echt gelijk hebt?
maar ja, ik sluit me bij je aan.
|
|
Gast (213.17.5.xxx)
op 26-08-2006 om 21:02
|
Ik ook! ;)
|
|
Gast (217.122.108.xxx)
op 26-08-2006 om 21:42
|
Wanneer komt die Crysis eigenlijk uit? Want dat maakt natuurlijk ook wel uit.
Het zou heel goed kunnen dat die game serieus heel erg hoge systemeisen zal krijgen en dat men deze game, zelfs op een PC, pas later echt goed kan laten draaien.
PC hardware ontwikkelaars zijn trouwens ook niet gek hoor. Je mag verwachten dat toekomstige PC hardware de next-gen consoles qua rekenkracht snel zullen inhalen. Deze ontwikkelaars zijn namelijk ook verantwoordelijk voor huidige next-gen hardware. Het zou erg "onhandig" zijn van die ontwikkelaars om console hardware een al te grote voorsprong te geven op PC hardware gebied, omdat ze zichzelf zo in de vingers zouden snijden.
|
|
Ikkyu
op 26-08-2006 om 22:18
[Niv: 88 / Exp: 4417]
|
@Joni : klopt niet. Vista vraagt minder dan 1/4 van 2gb aan geheugen. ik kan het weten, heb het nog maar zonet gecontroleerd
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|