Ondanks langdurige geruchten heeft Ubisoft nog altijd niet aangekondigd dat Assassin's Creed IV: Black Flag een remake krijgt, toch zorgt dit er niet voor dat de geruchtenstorm af is gaan nemen.
Het Franse Jeux Vidéo Magazine, dat in het verleden eerder vroegtijdig met informatie over Ubisoft games kwam, zegt meer te weten over de remake, waarbij ze zich beroepen op anonieme bronnen. Als we deze bronnen mogen geloven staat de release gepland voor maart 2026, hoewel minimaal één bron twijfelt of dit gehaald gaat worden, gezien het werk dat er nog nodig is.
Ubisoft Singapore zou de hoofdverantwoordelijke zijn, de studio die eerder aan de zeegevechten werkte van Black Flag en Skull and Bones werkte. Ze staan hierin niet alleen en krijgen steun van Ubisoft Bordeaux (hoofdstudio van Assassin's Creed Mirage) en Ubisoft Belgrade. De studio's laten de hedendaagse secties uit het originele Black Flag in ieder geval niet terugkeren, in plaats daarvan is dit vervangen door content dat meer inhaakt op de piraten. Uiteindelijk zal de spelduur hierdoor langer zijn dan bij het origineel, een verlening van ongeveer vier uur, inclusief een sectie dat draait rondom het personage Mary Read, wat juist werd verwijderd uit de originele game.
De bronnen laten verder weten dat de remake meer RPG-elementen bevat, aansluitend op voorgaande Assassin's Creed games. Hierbij moeten we onder andere denken aan de inventaris en het loot systeem, alsmede de statistieken bij de combat en wapens. Laadtijden zouden tot het verleden moeten behoren, zodat het zeilen naar de verschillende eilanden een onderbroken sequentie is. Gesproken over deze eilanden; in de remake zal hier meer content aan toegevoegd worden, zodat je er niet alleen maar een kistje tegen komt.
Ondanks dat het een remake betreft is het geen complete remake zoals bij Resident Evil 2 of 3, tegelijkertijd is het ook geen simpele remaster. Er zal gebruik gemaakt worden van de Anvil Engine, waar ook Assassin's Creed Shadows mee werd gemaakt. Hierdoor ziet Black Flag er beter uit ten opzichte van het origineel, alleen hoeven we geen graphics te verwachten die de huidige systemen tot het uiterste pusht.
|