Assassin's Creed Shadows bevat optie waarin verhalende keuzes vervallen
Door Rene Groen op 12-12-2024 om 17:13
Speel je een game puur voor de gameplay en zie je het verhaal als secundair waar je minder tijd in wil stoppen? Dan komt Ubisoft met goed nieuws als het gaat om Assassin's Creed Shadows.
De ontwikkelaar heeft namelijk aangegeven dat het spel een Canon Mode-optie bevat, waarbij je het verhaal kunt beleven zonder zelf keuzes te hoeven maken. Normaliter komen deze keuzes naar voren bij het rekruteren van bondgenoten of met wie je een romance aan wil gaan, maar volgens creative director Jonathan Dumont is dit geen verplichting:
quote:"Omdat de fanbase verdeeld is over vertakkende dialogen, hebben we een optie genaamd 'Canon Mode' toegevoegd waarmee je het spel kunt spelen met keuzes die al voor je zijn gemaakt, om je een keuzevrije ervaring te geven Ik hoop dat dit het leuk maakt voor iedereen."
Dumont voegt er nog aan toe dat dit verhaal, ondanks dat het zich afspeelt in een open wereld, zich relatief lineair zal ontvouwen. Je start in 1579 en beweegt je door de historische tijdlijn vanuit de verschillende perspectieven van Naoe en Yasuke. Uiteindelijk zal het verhaal samen komen tot één einde, ondanks dat er wel verschillende paden zijn die hier uiteindelijk toe zullen leiden.
Een exacte tijdsduur wil Dumont niet op de game plakken, simpelweg omdat verschillende gamers de game op verschillende manieren zullen benaderen. In termen van grootte trekt hij wel een vergelijking met het eerder uitgebrachte Origins, Odyssey en Valhalla, zodat we enig idee hebben wat we mogen verwachten.
De bondgenoten die je kunt rekruteren zullen je helpen tijdens combat of bij de stealthsequenties en ieder heeft zijn eigen verhaal, quests en kwaliteiten. Sommigen zijn bijvoorbeeld beter voor gevechten, terwijl anderen zijn gespecialiseerd in stealth.