Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
10 December 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 December 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
08 December 2024 
(0) 
07 December 2024 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 December 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 December 2024 
(0) 
(0) 
04 December 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
03 December 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
02 December 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
30 November 2024 
(0) 
(1) 
29 November 2024 
(4) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
28 November 2024 
(4) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
27 November 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
26 November 2024 
(6) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 November 2024 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
22 November 2024 
(4) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
21 November 2024 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 November 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 November 2024 
(0) 
(6) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 November 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
17 November 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
15 November 2024 
(8) 
(0) 
(1) 
14 November 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 November 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
11 November 2024 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
10 November 2024 
(0) 
Het Ontstaan van een Game
Gamed Gamekalender December 2024
Farming Simulator 25
Stellar Blade x NieR Automata
Nieuws:

Yakuza bedenker: "Grootte van een game niet langer belangrijk"


Door Rene Groen op 11-11-2024 om 17:01

Toshihiro Nagoshi is de man achter Yakukza / Like a Dragon en momenteel werkte hij aan de debuutgame van zijn nieuwe studio. Een action-adventure die volgens hem vooral leuk is om te spelen, maar niet al teveel gedoe oplevert.

Volgens Nagoshi is het vandaag de dag lastig om nog origineel te zijn als het om games gaat, en zijn er zoveel games dat het onmogelijk is om ze allemaal te kunnen spelen. Hij gaat zelfs nog een stap verder en denkt dat er overdreven veel (console)games zijn en mede hierdoor is de grootte van deze games veel minder van belang dan vroeger. Over zijn eigen game laat hij dan ook weten:
quote:
"Natuurlijk hebben we de map, maar de huidige versie is zo groot dat hij bijna te groot is. Deze keer, tijdens het onderzoeken van bestaande games, begonnen we met het maken van een vrij grote map met wegen en snelwegen. Nu verkleinen we hem geleidelijk en onderzoeken we de beste balans voor de game."

Een juiste grootte van de map ziet hij als iets heel belangrijks, wat in verhouding moet staan met het plezier tijdens het spelen. Hoe hij dit zelf in gaat vullen is nog niet bekend, vorig jaar gaf hij wel aan dat fans van zijn vorige games niet teleurgesteld gaan worden.
quote:
"Natuurlijk gaan we niet iets creëren dat precies hetzelfde is, maar ik begrijp dat er verwachtingen zijn van mensen die meer gebaseerd zijn op mij als maker en mijn persoonlijkheid, dus mensen willen mijn smaak en mijn persoonlijkheid zien in mijn nieuwe games.

Ik zal mijn fans in die zin niet verraden - ik zal iets creëren met mijn persoonlijkheid en een dramatische game maken, dat soort dingen - en mijn smaak en persoonlijkheid zullen worden weerspiegeld in de game. Ik kan je niet precies vertellen welk genre het zal zijn of hoe de game zal zijn, maar ik zal mijn fans niet verraden.”


17:03  Trek je boerenkleding aan met de launchtrailer van Farming Simulator 25
16:53  Grand Theft Auto VI fans zien een hint in de maan?
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Beretta-1992 op 12-11-2024 om 00:46 [Niv: 69 / Exp: 3432]
Ik ben benieuwd wat Nagoshi aan het koken is.

Gast (217.122.47.xxx) op 13-11-2024 om 08:52
Ik snap als ze uiteindelijk op een punt komen dat ze niet te vaak dezelfde map willen gebruiken, maar dat vond ik juist zo leuk aan de Yakuza games. Met elke game voelt het alsof je weer thuiskomt.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.