Ontwikkelaar Naughty Dog maakte afgelopen december bekend niet langer door te zullen gaan met de ontwikkeling van The Last of Us Online. Ze noemden de game eerder hun meest ambitieuze project tot nu toe, een eer die ze nu over lijken te dragen aan hun volgende project.
[Update] De quotes van Neil Druckmann blijken helemaal niet op waarheid berust te zijn, maar hevig aangepast door Sony, die het interview eerder deze week publiceerde. Het gaat met name om het laatste stuk uit de eerdere quote, te weten: "Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe game resoneert, vooral na het succes van The Last of Us, omdat het de reguliere perceptie van gaming zou kunnen herdefiniëren"
Op social media zegt Druckmann nu echter dit nooit uit te hebben gesproken. Zijn teksten zouden dermate zijn aangepast door Sony dat zijn context verloren is gegaan. Volgens hem heeft Sony een zin weggehaald waarin hij zegt dat games als een film of een televisieserie moeten zijn.
Het aanpassen van quotes is niet ongebruikelijk, als echter de context verloren gaat en de geïnterviewde in moet grijpen is dit natuurlijk een ander verhaal.
[Eerder bericht] De studio is natuurlijk voornamelijk bekend van hun verhalende singleplayer games en gedurende enkele jaren leken ze een ommekeer te willen maken door in te zetten op een live-service game. Nu dit niet langer het geval is kan mede-president en creatief hoofd Neil Druckmann in gaan op hun volgende game waar hij al direct hoge verwachtingen voor schept:
quote: "Ik heb het geluk gehad om aan verschillende droomprojecten te mogen werken en ben momenteel enthousiast over een nieuw project, dat misschien wel het meest opwindende tot nu toe is. Er is een groeiende waardering voor gamen die alle leeftijdsgroepen overstijgt, in tegenstelling tot toen ik opgroeide. Deze verschuiving wordt benadrukt door onze onderneming op televisie met The Last of Us, waarvan ik hoopte dat het de kloof tussen gamers en niet-gamers zou overbruggen. Het succes van de show heeft gaming onder de aandacht gebracht en illustreert de rijke, meeslepende ervaringen die het biedt. Deze zichtbaarheid boeit mij niet alleen vanwege ons huidige project, maar ook vanwege het bredere potentieel van gaming om een wereldwijd publiek te boeien. Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe game resoneert, vooral na het succes van The Last of Us, omdat het de reguliere perceptie van gaming zou kunnen herdefiniëren."
Voor nu moeten we het doen met deze ietwat vage uitspraken, het is onduidelijk wanneer het project onthult zal worden.
|