De release van Call of Duty: Modern Warfare III is voor velen geen feestje. Wanneer je een pre-order plaatste kon je al aan de slag met de singleplayer en dit bleek een kort, weinig interessant ritje.
De website Bloomberg ging op onderzoek uit hoe het fout had kunnen gaan en zij komen met een bijzondere conclusie, het schijnt dat ontwikkelaar Sledgehammer Games slechts achttien maanden kreeg om de singleplayer te creëren.
Journalist Jason Schreier zegt van bronnen die dicht op de ontwikkeling zitten te hebben vernomen dat de ontwikkeling begin als een uitbreiding voor Modern Warfare 2, een verhaal dat al eerder naar buiten kwam. Later werd de beslissing genomen om er alsnog een volwaardige sequel van te maken, waardoor veel van de medewerkers in het team nachten en weekenden door moesten werken om de release in november te zullen halen.
Opvallend genoeg is dit niet voor het eerst, Sledgehammer Games kreeg ook al kritiek op Call of Duty: Vanguard onder soortgelijke omstandigheden, een situatie waarvan Activision beloofde dat deze niet herhaald zouden worden.
Binnenkort kunnen jullie in onze recensie lezen wat wij van Modern Warfare III vinden.
|