Eerder dit jaar gaf BioWare aan dat de ontwikkeling van Dragon Age: Dreadwolf ongeveer halverwege was en een releasedatum of de te verschijnen platformen konden dan ook nog niet worden gedeeld. Dit betekent echter niet dat ze ons zo nu en dan van nieuwe informatie voorzien.
Hoofdschrijfster Sylvia Feketekuty heeft in een interview laten weten dat ze met de nieuwe Dragon Age een balans proberen te zoeken om verschillende gamers aan te spreken, of je nu een veteraan bent, iemand die enkel Dragon Age: Inquisition heeft gespeeld of de franchise nog nooit heeft aangeraakt.
Over deze benadering legt Narrative Editor Ryan Cormier uit:
quote: “Unlike the vast galaxies we explore in our other franchises, Dragon Age: Dreadwolf returns us to Thedas, where we can revisit friends and places that are familiar. Some fans haven’t spent time with Dragon Age since the 2014 release of Inquisition, while others have read every comic and story published since. Others never played a Dragon Age game at all and have no idea who the bald guy is (he’s Solas). It’s a varied audience, and development for Dreadwolf has included conversations about how the team can simultaneously reward our returning fans and welcome new ones.”
|