Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
10 Mei 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Mei 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

Ontwikkelaars gaan in op de DualSense controller


Door Rene Groen op 21-08-2020 om 12:50
Bron: PlayStation Blog

De nieuwe consoles brengen een hoop voordelen met zich mee, denk aan betere graphics en snellere laadtijden. Toch wil Sony hier niet stoppen en dus hebben ze ook de controller onder handen genomen en het omgedoopt tot de DualSense.

De nieuwe naam betekent ook nieuwe mogelijkheden en wie beter dan de ontwikkelaars zelf om hier meer over te vertellen. Brian Horton, de Creative Director van Insomniac Games en werkzaam aan Spider-Man: Miles Morales trapt af:
quote:
"In Marvel's Spider-Man: Miles Morales geven we de spelers hints vanuit welke richting ze worden aangevallen middels haptic feedback. Vanwege de hoge resolutie van het haptische systeem van de DualSense kunnen we de dimensionaliteit van de feedback echt vergroten. Als je bijvoorbeeld Square ingedrukt houdt om een Venom Punch te doen, voel je Spider-Man's bio-elektriciteit kraken aan de linkerkant van de controller."

Eveneens werkzaam bij Insomniac Games als Creative Director, maar dan aan de game Rachet and Clank: Rift Apart, is Marcus Smith. Hij gaat vooral in op het indrukken van de trigger:
quote:
"Als je de trigger indrukt zul je schieten vanuit één loop van het geweer. Ongeveer halverwege voel meer weerstand en als je meer vuurkracht nodig hebt ga je voorbij dit weerstandspunt en vuur je beide lopen tegelijkertijd af."

Game Director Dinga Bakaba van Deathloop gaat in op een andere functionaliteit:
quote:
"Iets wat ik tof vind is dat je triggers blokkeren wanneer je wapens vastloopt, om zo de speler feedback te geven zelfs voordat de animatie dit laat zien. Op deze manier zal de speler er op een fysieke manier toe worden aangezet om het geweer los te laten."

Kenji Kimura, director van Ghostwire: Tokyo, gebruikt de aangepaste triggers voor 'actieve' acties, tegelijkertijd wil de ontwikkelaar ze gebruiken om een gevoel van terugslag te creëren:
quote:
"We kijken naar manieren om gebruik te maken van de triggers om een gevoel van aanhoudende energie uit te drukken, of een balans van krachten als je het zo wil noemen, en misschien voor acties zoals opladen, laden en een gevoel van accumulatie van kracht of energie voor dingen."

Een andere game die de triggers op een nieuwe manier wil gebruiken is Horizon: Forbidden West dat volgend jaar verschijnt. Game Director Mathijs de Jonge legt uit dat ze de wapens unieker en bevredigender willen inzetten. Hij krijgt hierin bijval van Keith Lee, CEO van Counterplay Games, die aan geeft dat je met de DualSense moet voelen wat voor wapen je in de hand hebt, zonder dat je naar de interface kijkt. Ditzelfde gaat op voor de vijanden, zelfs als ze buiten je gezichtsveld staan moet je kunnen merken waar ze zich begeven.

De gehele blogpost is hier na te lezen.


17:43  Crysis Remastered komt 18 september
12:34  Is Demon's Souls een launchgame voor de PlayStation 5?
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
PlayStation 5
Type:
Hardware
Releasedatum:
19-11-2020
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media