Twee indie ontwikkelaars willen Seinfeld game maken
Door Rene Groen op 20-04-2020 om 16:08
De kans is klein dat je ooit gehoord hebt van Jacob Janerka en Ivan Dixon. Dit duo werkte eerder aan de game Paradigm en creëerden pixel intro's voor episodes van The Simpsons en Rick & Morty, toch is het vooral hun nieuwste project wat onze interesse weet te grijpen.
De twee mannen hebben namelijk een pitch gelanceerd voor een episodische ponit-and-click adventure rondom de populaire komedieserie Seinfeld.
quote:"We schrijven een gloednieuw verhaal dat draait om de Seinfeld-personages die zijn ontworpen om in dit medium te werken terwijl we trouw blijven aan de toon en thema's van de show.
Point-and-click adventure games omvatten vaak een soort taak of missie waarvoor een mix van gespreksvaardigheden, het oplossen van puzzels, het verzamelen en gebruiken van items vereist is. In Seinfeld ontstaan conflicten ook regelmatig door miscommunicatie of gaat het om nieuwe items (denk aan afleveringen zoals The Pez, The Junior Mint, The Statue, The Calzone, The Fusilli Jerry, The Couch, The Big Salad enz.). Dit alles versmelt perfect met de point-and-click-formule!"
Het doel is om de game ongeveer een half uur lang te maken, gelijk aan de duur van een een aflevering. Ze willen het hier echter niet bij laten, zo kunnen er extra half uur durende episodes worden toegevoegd als downloadable content. Net als in de televisieserie speelt de game zich af over drie acts en in een ieder krijg je de rol van Jerry, George of Elaine onder de knoppen terwijl hun verhalen in elkaar verweven en overlappen. Kramer zal helaas niet speelbaar zijn maar hij verschijnt wel gedurende het verhaal. Volgens de ontwikkelaar werkt het op verhalende wijze beter om hem als 'wild card' neer te zetten, iemand die invloed heeft op het verhaal zonder dat je hem direct bestuurt.
De ontwikkelaars proberen nu om de rechten te vergaren zodat ze hun ontwikkeling kunnen vervolgen:
quote:"Zelfs een 'Yeah cool' van Jerry of Larry zou ons al helpen. Zolang we dit niet hebben kan zelfs de release van een gratis fan game ons in de problemen brengen, mochten ze hun pijlen op ons richten."
Mocht het zover komen dat ze de rechten binnen halen dan kunnen ze een team inhuren en kijken of ze zelf aan de benodigde financiën komen, over gaan tot funding middels Kickstarter, een partner zoeken in de vorm van een uitgever of een combinatie hiervan.
De volledige pitch van het project kun je hier lezen.