Hoewel het origineel niet iedereen enthousiast wist te maken moet Rage 2 ons laten zien dat de serie zeker bestaansrecht heeft. In een interview geeft id Software's studiohoofd Tim Willits alvast aan dat we in ieder geval ons eigen pad kunnen kiezen in de game.
In Rage 2 is het aan de speler wat hij wil gaan doen. Je kunt je bijvoorbeeld enkel op het hoofdverhaal richten, of juist deelnemen aal de side-activities als rondracen, TV-shows, opsporen van bounties en meer. Met dit laatste kun je urenlang bezig zijn en heeft het voordeel dat het karakter sterker zal worden, hetgeen je een voordeel geeft als je het verhaal vervolgt.
quote: “As soon as you finish the introduction, the door opens and you can go anywhere. There are some things you want to do, but we also want you to explore, talk to folks, play at your own pace. We’re trying not to do that sector-based open-world game.”
Willits voegt toe dat Rage vooral uit bruine kleuren bestond, net zoals we dit in de Mad Max film zagen. De ontwikkelaar wilde hier nu juist vanaf stampen en hoewel de kleur bruin zeker niet verdwenen is hebben ze het aangevuld met verschillende omgevingen en kleuren.
Mocht je het verhaal uiteindelijk uitgespeeld hebben en heb je nog niet genoeg dan kun je altijd terugkeren, je hebt namelijk de optie om gewoon weer terug te keren in de wereld. Willits laat hierover weten: “We’re working on some backwards fiction that allows you to explore at the end."
|