Toen Middle-Earth: Shadow of Mordor verscheen kregen we ook een blik op het Nemesis systeem. Het hield in dat vijanden verder werden uitgediept en zelfs sterker terug konden komen als het je niet lukte om ze te verslaan of ze jou verslagen hadden.
Het systeem dient ook ter inspiratie van het Mercenary System dat zal worden geïntroduceerd bij Assassin's Creed Odyssey, zo laat Creative Director Jonathan Dumon weten. In de game zullen criminele activiteiten ontaarden in een toenemende beruchtheid, hetgeen gepaard gaat met een level. Hoe hoger dit level, hoe meer de huurlingen jacht op je zullen maken.
Het is op dit laatste vlak waar e een vergelijking kunnen trekken met Middle-Earth: Shadow of Mordor. In Assassin's Creed: Odyssey zijn er vijftig huurlingen die we kunnen vergelijken met de Phylakes uit Assassin's Creed: Origins. Ieder heeft zijn eigen unieke kwaliteiten, uitrusting, sterktes en zwaktes. Wanneer je ze weet te verslaan resulteert dit in het verkrijgen van unieke beloningen en het is ook mogelijk om ze te rekruteren voor je schip. Er zal overigens geen gebrek zijn aan huurlingen in de game, wanneer je er namelijk één weet te verslaan zal een ander diens plek in nemen.
|