Hijs de zijlen en beman de wapens! Tijdens de afgelopen E3 kondigde Ubisoft hun nieuwe titel Skull and Bones aan, hetgeen we nog het beste kunnen vergelijken met een verdere uitwerking van de naval gameplay uit Assassin's Creed: Black Flag. Hoewel de aandacht op de multiplayer lag werd er ook een belofte voor een singleplayer gedaan.
Creative director Justin Ferren geeft in een interview met GameSpot aan dat we de singleplayer als een 'shared-narrative' moeten zien. Om erachter te komen wat hij hier precies mee bedoelt citeren we de beste man en uit zijn uitspraak blijkt dat we geen 'klassieke' singleplayer hoeven te verwachten:
quote: “The narrative where people can broadcast or stream what they’re doing and it’s a unique experience to that player. So, we wanted to take that approach. Like, how do you create a systemic world where every single player’s experience is different and also tie it to a world narrative where you meet historical pirates, historically inspired characters, and that you have a narrative where you develop a bond with your crew and interesting characters along the way, taking out kingpins, all those things are part of our narrative. But we didn’t want it to be separate, that you just consumed and never looked back.”
In een verdere uitleg geeft hij aan dat Ubisoft een systeem heeft gecreëerd dat het verhaal maand na maand, jaar na jaar, openbaart. Als je een PvP-speler bent voelt het aan alsof je een campaign aan het afwerken bent, terwijl PvE-spelers samen de wereld kunnen ontdekken. Anders gezegd: de singleplayer is verweven in de game en dus geen aparte mode die je op kunt starten. Het verhaal is op een zelfde manier verweven in alles wat je doet; van de relaties die je opbouwt met je crew tot het neerhalen van je eerste kingpin en het uitbouwen van je schuilplaats.
Skull and Bones staat gepland voor 2018.
|