@ Gast 31:
Het waren voorbeelden he
''Waar jij het vandaan dat ze 8k texturen gebruiken met de ps4 pro halen ze niet eens native 4K.''
Ze gebruiken checkerboard rendering en wanneer je stil staat *lijkt* er een native 4K signaal te ontstaan. Ideaal voor screenshots dus. Zie ook Digital Foundry hiervoor
''Hoge kwaliteit Audi en ingewikkelde shakers schroeven inderdaad de opslag op, maar volgens mij zijn er games waarbij de audio beter zijn en shakers ingewikkelder zijn en niet tegen de 65 GB tikken.''
De ene ontwikkelpijplijn/spelmotor is de andere niet. Zo nam Rage ook idioot veel gigabytes in beslag door Megatexture technologie. Je kan niet 1 op 1 een directe vergelijking maken.
''Nou grafische betere prestaties komt alrijd wel door een betere en meestal zwaardere engine en hierbij komt altijd meer opslag ruimte bij kijken combineer dit met een grotere open wereld game en je hebt nog meer opslag ruimte nodig.''
Wat op disk staat wordt uitgepakt naar de HDD. Ook hier geldt dat 1 op 1 vergelijken niet zinvol is. Het zou best kunnen dat beide COD's 60 GB per stuk zijn, MWR is immers een remake en geen update. En 60 GB per game is relatief de standaard.
''Blijkbaar zijn ze niet in staat om wat voor manier hun opslag data te comprimeren of te verkleinen.''
Als je ervanuit gaat dat elke spelmotor op een zelfde manier werkt dan wel ja.
''Jij doet alsof jij alles weet maar je reactie sloeg dus echt nergens op,''
Ik heb in ieder geval wat redenen opgenoemd waarom het groter kan zijn (Grotere texturen, ontwikkelpijplijn, pre-rendered videos, middleware, enzovoorts) terwijl jij alleen maar aannames maakt. (''volgens mij zijn er games waarbij de audio beter zijn en shakers ingewikkelder zijn en niet tegen de 65 GB tikken.'')