Wanneer het aankomt op films, heeft Marvel al hun zaken op orde staan. Ze hebben een recept voor succesvolle films, dat ze probleemloos volgen om elke film om te toveren tot een succes. Dat recept willen ze nu ook doorvoeren naar hun consolegames, onder leiding van Marvel nieuwkomer Jay Ong.
Hij heeft hiervoor een strategie uitgelijnd die hun consolegames dezelfde mate van succes moet leveren als hun mobiele games.
- Ze gaan nu enkel nog samenwerken met studio's die een excellente reputatie hebben en die kwaliteitsvolle ervaringen willen leveren. Deze studio's zullen gecombineerd met een ervaren, grote uitgever exclusieve beschikking krijgen over een superheld. Dat betekent dus dat Sony en Insomniac de komende jaren als enige Spider-Man consolegames zullen maken.
- Er komen geen games meer op basis van films. Alle games krijgen de ontwikkeltijd die ze nodig hebben; het leidt namelijk niet tot goede resultaten als games gehaast worden ontwikkeld en zich aan een vastgelegd verhaal moeten houden. Er kunnen wel tie-in events komen zoals nu gebeurt bij hun mobiele games. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je DLC krijgt wanneer een film verschijnt.
- In het verleden namen ze 30% van alle voorstellen voor videogames aan, tegenwoordig is dat nog maar 10%. Ze zijn dus veel selectiever om de kwaliteit te bewaren. Het is daarom bijvoorbeeld dat ze tot nu toe alleen samenwerkingen met Telltale en Insomniac hebben aangekondigd. Het valt hierbij wel te noteren dat de LEGO games hier niet onder vallen. Zij worden geregeld via hun mobiele divisie.
- Ze zullen alleen ontwikkelstudio's gebruiken die zo goed mogelijke games willen maken. Als de studio alleen geïnteresseerd is in het verdienen van geld, dan heeft Marvel geen interesse. Ook de publisher is hierbij belangrijk. In het geval van Sony en Insomniac speelde ook de afstand een rol, beide liggen op minder dan 10 minuten van Marvel zodat ze veel en frequent kunnen overleggen.
|