Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Nieuws:

[E3] Detroit geeft ons meer informatie


Door Rene Groen op 16-06-2016 om 11:33

Ontwikkelaar Quantic Dream staat bekend om haar verhalende games en Detroit lijkt hier geen uitzondering op te gaan vormen. Creative Director David Cage geeft in een interview wat meer details over de game en onderstaand een klein overzicht hiervan.

  • In Detroit speel je enkel als androids. Zij zijn de 'good guys' binnen de wereld terwijl de mensheid als 'bad guys' worden neergezet.
  • We maakten al kennis met Kara en Connor en beiden zijn speelbare personages. Mogelijk zijn er zelfs nog meer, maar dit wil Cage nog niet bevestigen.
  • De verhaalvertelling gebeurt niet middels tussenfilmpjes, het is de speler die zijn eigen verhaal openbaart door zijn acties en keuzes.
  • Alle karakters kunnen dood gaan. Er is geen Game Over scherm, maar wanneer je niet genoeg aandacht aan een karakter geeft of slechte keuzes maakt kun je deze wel verliezen.
  • Volgens Cage is zijn ontwikkelstudio Quantic Dream erg blij met de steun die ze al tien jaar van Sony ontvangen. Dit startte allemaal tijdens de E3 van 2006, toen ze hun korte project "The Casting" lieten zien.
  • Quantic Dream is niet alleen gek op het maken van games, maar ook op het ontwikkelen van engines. Iedere game die ze maken gebruikt een verschillende engines. Het is één van de weinige studio's in de wereld die dit doet, simpelweg omdat ze waarschijnlijk gek zijn.
  • Met Detroit wilde ze een specifieke look nastreven. Om een bepaald gevoel van kinematografie te realiseren binnen de engine hebben ze specifieke features gebouwd voor het licht, shaders en wat ze 'close-up lightning' noemen. Dit laatste draait om close-up beelden van de karakters binnen een specifieke lichtinval zodat ze er altijd goed uit zien.
  • "Kara" was enkel een technische demo op het moment dat het gemaakt werd. Quantic Dream wilde een kort stuk schrijven om verschillende emoties te laten zien. Het bleek een groot succes en de studio kreeg hierna veelal de vraag wat er met Kara ging gebeuren, iets waar Cage ook geen antwoord op hard. De vraag bleef hem achtervolgen en uiteindelijk werd het gebruikt als startpunt voor Detroit.
  • De interface is traditioneler in vergelijking met Beyond: Two Souls en Heavy Rain. De team wilde een simpele en klassieke interface omdat ze de uitdaging wilde tackelen om iemands gedachte te zitten.
  • De game is niet simpelweg een serie van tussenfilmpjes, je bestuurt de karakters en voert interacties uit met de omgeving.
  • Het doel is de meest vertakkende ervaring creëren in de geschiedenis van de studio.
  • Cage heeft Virtual Reality uitgeprobeerd en was positief verrast. Hij denkt niet dat je bestaande games simpelweg kunt porten, je zult echt een specifiek design moeten bedenken, innovatieve systemen uit moeten werken en met de juiste antwoorden moeten komen om het te doen slagen.
  • Quantic Dream gelooft al jarenlang in het vertellen van verhalen binnen games, maar stonden alleen in de gedachte dat het toevoegen van emoties in games een goed idee zou zijn. Ze werden destijds uitgelachen, maar tegenwoordig is de situatie anders. Niet door de studio zelf, maar door de natuurlijke evolutie binnen de game-industrie. Het vertellen van een verhaal is volgens Cage een goede manier om spelers betrokken te laten zijn en ze van de eerste tot de laatste seconde te interesseren. Om dit te doen slagen heb je een solide verhaal en goede karakters nodig. Hoe meer games dit kunnen realiseren, hoe beter.
  • Cage is een groot van The Last Guardian bedenker Fumito Ueda, door zijn gevoel voor poëzie en verhaalvertelling die hieruit voort komt. Hoewel ze beiden een andere stijl hanteren ziet hij het als interessante, diepgaande en emotionele verhalen zonder het gebruik van enige dialoog.



11:36  [E3] Paper Mario komt in oktober
11:27  [E3] Final Fantasy XII krijgt fast-forward optie
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (217.119.236.xxx) op 16-06-2016 om 16:40
Kan nog steeds erg genieten van die video; 'Kara'. Kort filmpje met veel emoties. Heb 'm denk ik wel 20x gezien.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Detroit: Become Human
Type:
Game
Releasedatum:
25-05-2018
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media