Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Review:

Kick & Fennick


Door Rene Groen op 06-06-2016 om 17:06
Bron: Gamed

De Nederlandse studio Jaywalkers Interactive bracht Kick & Fennick vorig jaar naar de PlayStation Vita en sinds deze maand kunnen ook PlayStation 4, Nintendo Wii U en Xbox One gamers met deze platformer aan de slag. Dat je dit niet doet voor het verhaal maar juist voor de gameplay lees je in onze review.

De titel van de game verwijst naar de jongen Kick en zijn kompaan Fennick, een robot die wel wat hulp kan gebruiken. Het doel is om een nieuwe energiekern te vinden, waarom je dit doet is toch vooral een raadsel. Op verhalend vlak weet het duo dan ook niet te scoren, er worden enkel vragen opgeworpen zonder dat deze vergezeld gaan met antwoorden. Belangrijker is dan ook de gameplay die vrijwel geheel draait om een groots geweer. Bij het denken aan een vuurwapen leg je al snel het verband met vijanden die uit de weg geruimd moeten worden, toch komt het belangrijkste gameplay aspect niet hier vandaan. Het wapen stelt Kick namelijk in staat om zichzelf in een tweetal schoten over grote afstanden te verplaatsen. En dit werkt erg lekker.


Met de rechterstick zie je welke baan Kick zal volgen na het lossen van een eerste schot, waarna je halverwege nogmaals een schot kunt lossen om je uiteindelijke positie te bepalen. Terwijl je een tweede schot plaatst zal de tijd vertragen zodat je opnieuw kunt bepalen wat het ideale traject is. In totaal zijn er 45 levels die op dit principe rusten, terwijl de moeilijkheidsgraad tussendoor steeds een tandje wordt bijgedraaid. Tussendoor reken je af met de nodige vijanden, inclusief eindbazen, leer je enkele nieuwe technieken en dien je de ogen open te houden om alle collectibles te vinden. Doodgaan zul je niet snel aangezien je voldoende nieuwe pogingen mag ondernemen alvorens je teruggeplaatst wordt naar het begin van een level.

Zoals gezegd heeft de ontwikkelaar ervoor gekozen geen verhaal mee te geven. Nadeel hiervan is dat je geen binding krijgt met de karakters en Fennick enkel schattig zult vinden vanwege de geluidjes die hij laat horen. Denk aan de 'uitspraken' van R2-D2 of BB-8 (Star Wars, voor de onwetenden) en je hebt een aardig idee in welke richting je moet denken. De soundtrack zelf is rustig en zal je nooit doen frustreren, hetgeen een pluim is binnen een game die je laat concentreren op het maken van de juiste sprongen.


De laatste levels behoren zowel tot de hoogte- als zwaktepunten van de game. Door de toevoeging van onder andere springkussens zal nog meer van je kunde worden gevraagd, zonder dat het overigens té lastig zal worden. Tegelijkertijd valt hier des te meer op dat de camera nog wat extra aandacht had mogen krijgen. Op momenten krijg je geen goed overzicht van wat er op je pad ligt en zul je sprongen blind moeten nemen en hopen op een goede afloop. Gelukkig zijn deze momenten spaarzaam en kon ik verder vooral genieten van deze platformer. De rustige graphics helpen hier ook zeker aan mee, in een wereld die zich nog het beste laat omschrijven als een door planten overwoekerd Mirror's Edge, maar dan met iets meer kleurgebruik. Door de korte levels is het weliswaar duidelijk dat Kick & Fennick zijn origine bij een handheld heeft liggen, tegelijkertijd betekent dit niet dat de game geen bestaansrecht heeft op de consoles. De gameplay is simpel op te pakken en geeft voldoende vermaak om gedurende zes uur lang te blijven boeien.
Beoordeling
75
Met Kick & Fennick maakt de Nederlandse studio Jaywalkers Interactive de overstap van de PlayStation Vita naar de consoles. Gelukkig blijft de charme van de gameplay ook op deze systemen bewaard, hoewel de camera soms rare fratsen vertoont en een verhaal ver te zoeken is. Dit neemt niet weg dat je gedurende 45 levels veel plezier zult beleven aan deze platformer, zeker als je iemand bent die ook nog eens alle collectibles in een level wil verzamelen.


18:03  [E3] [Upd.] Volition met Agents of Mayhem
16:15  [E3] Yooka-Laylee met trailer én uitstel
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Kick & Fennick
Type:
Game
Releasedatum:
02-06-2016
Ontwikkelaar:
Jaywalkers Interactive
Uitgever:
Abstraction Games
Media:








Meer media