Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Microsoft weigerde miljoenen voor Lionhead?


Door Rene Groen op 11-05-2016 om 15:51
Bron: Kotaku

Ontwikkelaar Lionhead werd gesloten en hun game Fable Legends geannuleerd. Het is de korte conclusie die we recentelijk konden trekken, maar het had ook heel anders kunnen lopen.

Als we geruchten mogen geloven zijn er namelijk diverse uitgevers naar Microsoft gestapt die serieuze interesse hadden om Lionhead over te nemen. Het zou hierbij ook gaan om enkele grote namen uit de industrie, maar door de vertrouwelijke aard van de gesprekken is niet bekend om welke uitgevers het gaat.

Alle uitgevers hadden één eis: niet alleen Lionhead zou worden overgenomen, ook de Fable IP zou inbegrepen zijn bij de overname. Enkele van de uitgevers zouden hier zelfs honderden miljoenen voor over hebben. Microsoft wilde de Fable IP echter niet van de hand doen en dus besloot negentig procent van de geïnteresseerden direct af te haken. Inmiddels valt te concluderen dat er ook met de overige tien procent geen afspraak gemaakt kon worden, Lionhead is inmiddels gesloten.


15:57  [E3] Nieuw leven voor Prey 2?
15:44  Titanfall 2 verschijnt in het vierde kwartaal
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (46.44.177.xxx) op 11-05-2016 om 16:05
Jammer. Met Black&White kan je ook iets leuks maken.

Redneckerz (Redacteur) op 11-05-2016 om 16:24 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Microsoft sluit dus de studio met de Fable IP, terwijl ze als reden aangegeven ''we blijven ons focussen op de titels en franchises die fans het liefst willen spelen'' aka ''We denken niet dat de Fable IP echt rendabel voor ons is, daarom sluiten we de studio'' en nu willen ze de Fable IP niet van de hand doen, waardoor dus vrijwel iedereen die interesse had, afhaakt.

Waarom sluit je dan in godsnaam de studio als je stelt dat de IP niet rendabel is, maar je deze, zoals nu blijkt, ook niet van de hand wilt doen? Laat een ander dan iets met de IP doen, maar ga dan niet met een dubbele bodem stellen dat de Fable IP niet rendabel genoeg is, maar dan tegelijkertijd de IP ook niet weg wilt doen. Of geef de IP aan een ander, of zorg ervoor dat de IP rendabel genoeg is, maar je kan niet beide redenen gebruiken. Dan doe je het alleen maar om het IP patent te beschermen en dan ben je gewoon een patenttrol, Microsoft.

Gast (213.127.110.xxx) op 11-05-2016 om 16:47
Microsoft cultuur. Alles opkopen en in de doos.

Gast (90.18.160.xxx) op 12-05-2016 om 10:29
Nee, uitbesteden aan third party studios is goedkoper en effectiever, maar dat snappen figuren als Redneckerz niet.

Gast (178.33.228.xxx) op 12-05-2016 om 14:05
MS heeft gewoon goed gehandeld. Zo kan iemand anders niet met het IP weglopen.

Gast (188.205.92.xxx) op 12-05-2016 om 15:43
MS heeft het geld niet nodig en willen idd voorkomen dat Fable op de PS uitkomt. Dus verkopen ze het niet, is toch helemaal niets ingewikkelds aan? Dat zou zelfs een Redneck moeten kunnen uitvogelen

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2016 om 16:54 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90.180:
Maar er zijn geen plannen bekend om het uit te besteden aan een third party. Lekker neerbuigende opmerking ook

@ Gast 188.205:
Hey, sorry dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Als redacteur van een website moet ik immers met alle materie bekend zijn, toch?

Vergissen is menselijk mensen. En ik blijf erbij dat het sowieso flauwekul is om je IP te beschermen als de IP niet rendabel is en je er een studio voor afsluit. Maar ja, met third party kunnen ze wel ''Fable themed'' spellen uitbrengen, lekker uitmelken dus.

MaartenL (Redacteur) op 12-05-2016 om 17:02 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Fable? Fable?

En Black & White dan? Zit nog altijd te wachten op B&W3 >_<

Gast (90.18.160.xxx) op 12-05-2016 om 18:49
Ja sorry man, ik heb mijn dag niet, maar je betoog sloeg ook kant nog wal...Fable was namelijk wel profitable (zie het prachtige artikel op Eurogamer vandaag http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-12-lionhead-the-inside-story).

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2016 om 20:22 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90.180:
Dat jij een rotdag hebt hoef je nog niet op mij af te reageren

En waarom ik zei dat het niet rendabel was: Dit is wat Microsoft stelde:

http://www.gamed.nl/view/121895
''These changes are taking effect as Microsoft Studios continues to focus its investment and development on the games and franchises that fans find most exciting and want to play.''

Ik vertaal dat dus naar ''We denken niet dat de Fable IP echt rendabel voor ons is, daarom sluiten we de studio''. Anders zouden ze Legends wel gewoon uitbrengen

Gewijzigd door Redneckerz op 12-05-2016 om 20:24

Gast (90.18.160.xxx) op 12-05-2016 om 21:38
Duidelijk dus dat met vrij vertalen je er niet komt. Het ging dus alleen om Fable Legends en niet het gehele Fable IP.
Is ook niet verbazingwekkend gezien MS er 75 miljoen dollar in gestoken heeft en er weinig mensen interesse in hadden, wat je in het Eurogamer artikel kan teruglezen.

Redneckerz (Redacteur) op 12-05-2016 om 23:19 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Als zij niks met die IP zullen doen maar wel iedereen ervan gaan weerhouden om een game in het universum te maken, dan blijft dat gewoon kwalijk.

Gast (90.18.160.xxx) op 13-05-2016 om 09:26
Dat gaan ze niet doen, ze hebben er 75 miljoen ingestoken, die assets en vooral die zware Unreal Engine 4 GI modificatie gaan ze hergebruiken en uitbesten aan een kleiner third party team, let maar op.
Het is geen patent trolling, maar IP bescherming, net wat 178 al aangeeft.

Redneckerz (Redacteur) op 13-05-2016 om 22:08 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90.18:
Die UE4 modificaties zitten al in de hoofdbranch van UE4. Wat betreft assets: Geen idee. Ze zouden ze voor andere titels kunnen gebruiken, of ze laten het liggen.

Joni Philips (Eindredacteur) op 14-05-2016 om 11:12 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
@MaartenL: Electronic Arts
@Gast (90.18.160.xxx): Dan hadden ze Lionhead misschien Fable 4 moeten laten maken zoals ze wilden.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.