Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

[Upd.] Fable Legends geannuleerd, Press Play gesloten


Door Rene Groen op 07-03-2016 om 16:35
Bron: Xbox Achievements

Ontwikkelaar Lionhead Studios is al enige tijd bezig met de ontwikkeling van Fable Legends. Het spel moest oorspronkelijk in 2015 verschijnen, maar deze release werd nooit gehaald.

Het is al even stil rondom de titel en dat is vaak geen goed teken. Dat blijkt vandaag ook aangezien Microsoft heeft aangekondigd dat Lionhead Studios binnenkort mogelijk haar deuren zal sluiten.

Grote vraag is nu wat er met Fable Legends zal gebeuren. Mogelijk zal een andere studio het project afronden, maar hier is vooralsnog geen duidelijkheid over gegeven.

[Upd.] Naar nu blijkt zal de ontwikkeling van Fable Legends worden gestopt en sluit Lionhead Studios mogelijk haar deuren. Dit is echter niet het enige, ook ontwikkelaar Press Play zal ophouden te bestaan. Laatstgenoemde studio kennen we van Max: The Curse of Brotherhood en Kalimba, terwijl ze bezig waren met de ontwikkeling van Project Knoxville. Dit project zal echter niet langer verschijnen.

Microsoft Studios' Europe GM Hanno komt met de volgende verklaring, waarin te lezen is dat de ontwikkeling van Fable Legends gestopt is:
quote:
"Today, I have some difficult changes to announce that affect some of our Microsoft Studios teams and projects in the UK and Denmark.

After much consideration we have decided to cease development on Fable Legends, and are in discussions with employees about the proposed closure of Lionhead Studios in the UK. Additionally, we will close Press Play Studios in Denmark, and sunset development on Project Knoxville.

These have been tough decisions and we have not made them lightly, nor are they a reflection on these development teams - we are incredibly fortunate to have the talent, creativity and commitment of the people at these studios. The Lionhead Studios team has delighted millions of fans with the Fable series over the past decade. Press Play imbued the industry with a unique creative spirit behind games like Max: The Curse of Brotherhood and Kalimba, which both captured passionate fans. These changes are taking effect as Microsoft Studios continues to focus its investment and development on the games and franchises that fans find most exciting and want to play.

I speak for all of Xbox when I say that despite this news, we remain committed to the development communities in the UK and Europe, and Xbox will continue to support new IP and originality in the games we offer on our platforms, whether they're AAA blockbusters like Quantum Break from Remedy, adventurous new IPs like Sea of Thieves from Rare, or unique new creations from independent developers like Moon Studios with Ori.

We have nothing but heart-felt thanks for the members of Lionhead and Press Play for their contributions to Xbox and gaming. We are committed to working closely with those affected by today's news to find them new opportunities at Xbox, or partnering with the broader development community to help place them in jobs elsewhere in the games industry should they desire."



17:51  Sniper Elite 4 aangekondigd
16:26  Carmageddon: Max Damage komt in juni
 Reacties (38)
 Pagina: 1 | 2
Rene Groen (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 16:27 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik zag het al enige tijd niet meer zitten in Fable Legends. De ingeslagen richting sloeg me niet aan en had het voor mij niet hetzelfde gevoel als de vroegere Fable games. Neemt natuurlijk niet weg dat het jammer is dat de studio ermee moet stoppen en dat de game uiteindelijk nooit uit zal komen.

Gast (87.66.180.xxx) op 07-03-2016 om 16:32
Maar elke week zijn er updates in de beta, speel hem elke week.

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 16:36 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Kort na mijn post was er iets meer duidelijkheid, Microsoft Studios' Europe GM Hanno laat weten dat de ontwikkeling van Fable Legends gestopt is en dat Lionhead mogelijk gesloten zal worden.

Gewijzigd door Rene Groen op 07-03-2016 om 16:44

Gast (90.34.174.xxx) op 07-03-2016 om 16:43
Iedereen die ik ken die de beta speelde zei dat het gewoon geen Fable game was, tenminste niet zoals een Fable hoort te zijn. Dit had een companion game moeten worden bij een Fable 4 oid.
Jammer wel van de studio, maar het is wel duidelijk dat ze hun budget hebben verkwanseld want die beta duurde al veel te lang.

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 16:47 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Een groot verlies.

Gast (62.195.77.xxx) op 07-03-2016 om 18:07
echt jammer, denk wel dat Fable Legend een succes zou worden. :'( :'( :'(

Gast (95.96.89.xxx) op 07-03-2016 om 19:02
Een groot verlies? Waarom in godsnaam, de Fable games waren niet best..

Gast (90.34.174.xxx) op 07-03-2016 om 19:14
Fable 1 en 2 waren goed. Bij 3 ging het bergafwaarts.

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 19:18
Denk niet dat het een groot verlies is. Denk eerder dat deze studio verlies maakt. Het zou wel zeer dom zijn moest je een game studio sluiten die veel winst maakt.

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 19:24 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Een groot verlies omdat het een iconische studio is. Omdat Microsoft nu weer een grote interne studio minder heeft. Omdat deze studio al vijftien meedraait en er weer 100 mensen zonder werk zitten.

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 19:45
Ik snapte heus wel wat je bedoelde Joni. En iconisch of niet, de bedoeling is wel dat games geld in het laatje brengt. Ik genoot ook van de eerste fable game,en vind het ook een spijtige zaak voor de werknemers. Maar een verlies latend bedrijf hou je nu eenmaal niet open, ook al waren ze iconisch.

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 20:07 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Of je sluit hem omdat je niet meer gelooft in F2P console games.

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 20:44
Het gebeurd overal, kijk nu eens naar het bedrijf Sony, hoeveel ontslagen zijn daar al niet gebeurd (heb het hier niet over gaming). Net zo jammer voor die werknemers, kan je net zo goed zeggen dat Sony er ook niet meer in geloofde in hetgene dat zij produceerden. Men schildert microsoft maar al te graag af van een harteloos bedrijf, terwijl ieder ander bedrijf net hetzelfde (genoodzaakt) doet.

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 21:11 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Sony geloofde ook niet meer in hun laptops bijvoorbeeld.

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 21:22
Ik wou dat iedere studio die goede games maakt blijft bestaan. Helaas werkt het niet altijd zo. Kijk bv naar het Spel Okami, verkocht miljoenen games minder dan bv Call of Duty, terwijl ik okami duizend maal beter vond dan de Call of Duty's. Men krijgt niet altijd de waardering (massaal) die het eigenlijk verdiend.

Joni Philips (Eindredacteur) op 07-03-2016 om 21:37 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Yep, en daarom is het een groot verlies. Don't overthink it. Ik zeg zoiets meestal bij studio's waarvan ik de games heb gespeeld.

Gast (89.98.133.xxx) op 07-03-2016 om 22:04
joni , wees niet bang. er zijn al vraag naar mensen van lionhead . kijk maar eens naar the chinees room op twitter . wel weer het zelfde liedje overigs. een ex lionhead heeft uitgehaald naar microsoft . ik toets mijn berichten via de ps4 dus kan helaas geen link copy pase doen. daarom kijk ik vaak naar jay tech . die alle linken wel zet. waar die zijn info heeft gehaald.

Redneckerz (Redacteur) op 07-03-2016 om 22:06 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Lekker dan om zon studio te killen. Niet echt netjes van Microsoft, Lionhead had ook veel engineers in dienst.

Al die grafische research die ze voor Legends hebben gemaakt is nu grotendeels voor niets geweest (Hoewel hun algoritme voor voxel belichting gelukkig is opgenomen in Unreal Engine 4).

Zonde om zulk talent de laan uit te sturen. Is er nog een duidelijkere reden bekend waarom Lionhead moest sneuvelen, of moeten we het doen met het standaard persverhaaltje wat je altijd krijgt bij dergelijke (onverwachte) besluiten?

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 22:30
Misschien deed ik dat wel. Mijn reacties waren niet bedoeld om Microsoft te verheerlijken want ik heb meer consoles en games van de concurrentie.

Gast (89.98.133.xxx) op 07-03-2016 om 22:30
wij kijken met gamers ogen. micro$oft puur naar geld en dat het op Amerikaanse wijze .dus een studio is niks meer dan een nr . maar wie weet gaan de mensen van lionhead nu een eigen studio openen . gebeurd vaker .

Gast (78.21.5.xxx) op 07-03-2016 om 22:37
@gast 89.98.133 Goed dat je zegt wij.

Gast (90.34.174.xxx) op 07-03-2016 om 23:47
89. Leer eens BEHOORLIJK NEDERLANDS en met je dollar tekens verraad je je eigen poverheid.

Redneckerz, persoonlijk denk ik dat ze gewoon hun budget hebben overbesteed. Hoe lang is Fable Legends al niet in beta en overal hoor dat het geen goede game was en toch werd het maar doorontwikkeld. De stekker had al veel langer uit de game getrokken moeten worden, dan was er misschien nog wat te redden geweest. Het is gewoon mismanagement en dat heeft de studio de kop gekost.

Gast (89.163.131.xxx) op 08-03-2016 om 00:06
Persoonlijk denk ik dat ook 90. Fable Legends werd behoorlijk slecht ontvangen door de spelers en die beta duurde veels te lang.
Zou mij inderdaad niet verbazen dat ze daardoor financieel in de problemen zijn gekomen. Het was wel een first party studio van MS maar toch een zelfstandig bedrijf.
Wedden op F2P is sowieso niet zo slim als je fanbase iets anders verwacht.

En inderdaad 89, afschuwelijk nederlands. Leer eens ABN en kom dan ooit terug.

Gast (94.214.120.xxx) op 08-03-2016 om 00:57
Straks koopt sony de studio over

Joni Philips (Eindredacteur) op 08-03-2016 om 07:11 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Gast (89.163.131.xxx): Jij denkt dat een studio als Lionhead zelf mag kiezen waaraan ze werken, zonder enig akkoord van Microsoft?

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.