@ Gast 90.34:
''Ja, maar dat zijn de first parties, er zullen weinig third parties, die het overgrote aanbod van alle software leveren, die dat wel tot op het metaal toe zullen doen vanwege cross platform compatibiliteit en daar verlies je altijd performance.''
Eh, nee. Wat dacht je, dat third parties niet de low-level API's gebruiken voor consoles? Dat is nu het hele verschil.
''Bovendien is Quantum Break op de PC te krijgen, dus tsja...sorry jongen, die PC titel komt er dus al. Dat is de kracht van UWP.''
Voor lange tijd was dat niet zo, vandaar.
@ Gast 5.132:
''Wat een onzin kraam je weer uit. Dus jij wordt ook boos op Apple als er weer een nieuwe ipad word uitgebracht na een jaar ?''
In zekere zin wel. Apple hardware wordt nooit echt ten volle benut omdat het elk jaar wordt vernieuwd. Dan hebben ze weliswaar Metal, maar ook dat is niet zo effectief als bij 1 standaard hardware. Daarnaast heeft Apple een dermate gesloten systeem dat het voor elke ontwikkelaar niet makkelijk is om de hardware ten volle te benutten,
''Ipv jaren wachten op een nieuwe console die dan bij lancering weer hopeloos is verouderd qua hardware,kunnen we hopelijk eerder met vernieuwde hardware spelen.''
Zucht, weer dat standaard console bash verhaal. PS4/XBO waren een uniek stukje hardware bij introductie en als we naar de zevende generatie kijken was er bij de X360 introductie er niets beters te krijgen qua hardware voor die prijs. Het is vooral dat de PS360 generatie zo lang doorliep, meestal is dat niet zo namelijk.
''Gamers die veel verlangen van hun games upgraden ook net zo makkelijk een videokaart die 400 euro kost.''
Vroeger misschien ja. Tegenwoordig is een GTX 560 Ti nog steeds adequaat evenals een Radeon 5870.
''Mogelijk wat er kan gebeuren is dat men voor een spel 2 versies uitbrengt. 1 voor de ps4 en 1 aangepaste voor de 4.5 ps.''
Met als gevolg dat beide platformen hun hardware niet optimaal benutten?
''Qua ontwikkeling zal dat niet veel uitmaken imo want je hoeft niet een compleet nieuw spel te maken. Als je een spel ontwerpt worden de graphics toch gerendered op de hoogste kwaliteit mogelijk.''
Eh, juist wel. Als je de extra power van een mogelijke PS4.5 wilt benutten zul je hogere kwaliteit texturen moeten maken, en extra visuele effecten. Het is geen 123 klik verhaal zoals jij het nu voorstelt.
@ Gast 198.7:
''Alle multiplatform spellen zijn toch al beter op de PC.''
Fantastische dooddoener, de waarheid als een koe. Maar om superieure hardware te hebben moet je ook veel meer betalen. Dat gaat dus niet op.
''Hard voor Sony, maar zoals de meesten zeg ik tabee!''
Je grijpt een gerucht aan als rechtvaardiging om een console bouwer de rug toe te keren? Lekker geloofwaardig.
@ Gast 78.23:
Exact. Het is alleen maar afgunst naar elkaar zonder enige inhoud. Reageer dan gewoon niet denk ik dan