Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 Oktober 2020 
(4) 
(0) 
(2) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(4) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
04 Oktober 2020 
(4) 
(6) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(3) 
02 Oktober 2020 
(0) 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
01 Oktober 2020 
(2) 
(3) 
(3) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 September 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(6) 
(1) 
(3) 
(0) 
(6) 
(2) 
(1) 
29 September 2020 
(13) 
(0) 
(5) 
(3) 
(9) 
(1) 
28 September 2020 
(31) 
(0) 
(0) 
(8) 
(10) 
(0) 
(0) 
(2) 
27 September 2020 
(0) 
(11) 
(2) 
26 September 2020 
(6) 
Let's Sing Presents Queen
Crash Bandicoot 4: It's About Time
Star Wars: Squadrons
Mafia: Definitive Edition
Hands-On:

Star Wars: Battlefront - Fighter Squadron


Door Joni Philips op 18-08-2015 om 07:03
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Electronic Arts Digital Illusions CE zorgde op Gamescom voor een kleine Star Wars verrassing met de aankondiging van Fighter Squadron, een grootschalige mode waarin spelers aan de slag gaan met de snelle ruimteschepen voor een gevaarlijke oorlog. Wij konden de mode meteen uittesten.

Electronic Arts organiseerde tijdens Gamescom namelijk sessies waarin groepjes van twintig spelers aan de slag konden in deze tien versus tien mode. Het grote festijn boven de planeet Sullust beperkte zich echter niet tot die twintig menselijke spelers, het luchtruim werd eveneens gevuld met twintig computergestuurde tegenstanders zodat het een twintig versus twintig mode betreft voor een spannende strijd tussen de Rebel Alliance en het Empire. Het is een belangrijk verschil want het zorgt ervoor dat de immense omgeving toch nooit leeg aanvoelt. Er is altijd een tegenstander in zicht die je kunt trachten neer te halen. Fighter Squadron is dan ook een hectisch gebeuren waar je snel moet reageren om te ontsnappen aan een tegenstander en zelf een andere in het vizier dient te krijgen. Je spendeert hierin een groot deel van de tijd in de bovenste lagen van de atmosfeer, maar het is eveneens mogelijk om af te dalen naar het landschap van de planeet waar je middels goede vliegkunsten power-ups kunt oppikken.


Het wordt vitaal om bovenstaande punten goed onder de knie te krijgen, want Fighter Squadron matches verlopen zeer snel. Ik speelde op minder dan twintig minuten twee matches die telkens eindigden wanneer het vijandelijke team de kaap van tweehonderd punten overschreed. Het was dus telkens een nederlaag, eentje waarin ik zelf uitkwam als tweede beste speler van mijn team en eentje waarin ik compleet achteraan bungelde omdat ik telkens probeerde een moeilijk te bereiken power-up – de Millennium Falcon! – te bemachtigen wat enkele keren in een zelfmoord eindigde. Het is nochtans niet moeilijk om het doel van de mode te vatten: je verzamelt punten door vijandelijke doelen neer te halen. Je krijgt één punt voor een computergestuurde tegenstander, drie punten voor een menselijke vijand en twintig punten voor een transportschip, een groter ruimteschip dat op specifieke momenten opstijgt om de match wat open te breken. Het al dan niet neerhalen van het transportschip kan namelijk het verschil tussen winst of verlies betekenen.

Je bent het grootste deel van de match bezig met het persoonlijk neerhalen en ontwijken van vijanden, met weinig aandacht voor de prestaties van je teamgenoten. Het verandert echter wanneer het transportschip opstijgt. Dit evenement wordt steeds duidelijk aangekondigd zodat je team zich massaal in beweging kan zetten om het te verdedigen of aan te vallen, afhankelijk van wiens beurt het betreft. Het zorgt voor een verhoogde hectiek aangezien beide teams op dat moment zeer nauw in elkaars buurt komen. De Fighter Squadron mode was vooral op die momenten leuk, omdat je dan echt de schaal kunt bewonderen. De resterende tijd vlieg je op grote afstanden waarbij je jezelf afvraagt of je acties effectief nuttig zijn. De mode lijkt redelijk afgewerkt, maar het zorgt nog niet echt voor de fun factor. Er waren dan ook spelers die reeds na één match stopten om toch iets anders te gaan proberen, wat natuurlijk geen sterk voorteken is. Electronic Arts heeft dus nog wat werk om Fighter Squadron af te ronden.


Het aanbod van ruimteschepen was op dit moment ook enigszins beperkt. Het ging alleen om de X-Wing en de TIE Fighter die bruikbaar waren boven Sullust, wat één van de drie beschikbare gebieden is. Het definitieve spel bevat ook onder andere A-Wings en TIE Interceptors. Er is in ieder geval voldoende onderscheid tussen de schepen, waarbij je een andere speelstijl ziet tussen X-Wing en TIE Fighter. De X-Wing is groter en steviger met een power-up die toelaat om lichte herstellingen door te voeren, de TIE Fighter daarentegen is kleiner en wendbaarder. Dit wordt verder benadrukt door diens standaard power-up: een korte speed boost. Het is daarnaast mogelijk om de balans van de motor dynamisch aan te passen, bijvoorbeeld om je TIE Fighter nog wendbaarder te maken in opoffering van offensieve mogelijkheden. Er zijn daarnaast speciale schepen, waaronder de Falcon, die veel krachtiger zijn. Deze heeft sterkere kanonnen, ongelofelijk armor en drie power-ups beschikbaar, tegenover de twee van de andere schepen.

De Fighter Squadron mode heeft dus zeker potentieel, maar het kon nog niet compleet overtuigen. Het duurt gelukkig nog even alvorens Star Wars Battlefront in de winkels ligt. De game van EA Digital Illusions CE verschijnt op 19 november voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One.


15:41  Until Dawn trailer laat ons keuzes maken
06:51  Nathan Drake toont zijn collectie
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Star Wars: Battlefront
Type:
Game
Releasedatum:
19-11-2015
Ontwikkelaar:
EA Digital Illusions
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media