De E3 is inmiddels voorbij, maar het nieuws blijft natuurlijk gewoon binnen komen, zo ook van Mirror's Edge Catalyst.
In een interview vertelt producer Sarah Jansson over het spel, waaruit de volgende details naar voren komen:
- In het spel maken we een zekere karakterontwikkeling mee. Faith zal aan het einde van het spel dan ook niet dezelfde persoon mee als bij het startpunt.
- Het gevoel dat Faith verkrijgt in de stad zal veranderen naarmate de game vordert. Ze start als een groentje, een onervaren free runner, maar gedurende het verhaal zal ze de stad begrijpen en het gevecht aan gaan.
- Er is meer free-roaming dan in de eerste game.
- Wanneer je het spel start zijn slechts enkele kleine delen van de stad toegankelijk, naarmate je vordert in het verhaal zal een steeds groter deel van de stad te betreden zijn.
- DICE wil het spel toegankelijker maken, maar tegelijkertijd worden de ervaren spelers niet vergeten.
- Wanneer je tijdens een sprong geen perfecte timing hebt kun je jezelf nog altijd vasthouden aan een rand, in plaats van een directe val.
- Wanneer je meer ervaren bent zal het rennen steeds vloeiender, beter en sneller gaan.
- Daar waar je on het origineel enkel over enkele objecten kon springen is dit in dit nieuwe deel overal mogelijk.
- Catalyst is geen volledige prequel. Het maakt dan ook niet exact gebruik van het plot uit het origineel, wel zal het resulteren in het karakter Faith die we kennen uit Mirror's Edge.
|