Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Assassin's Creed Shadows
Split Fiction
Nieuws:

Microsoft toont DirectX 12 Multiadapter


Door Redneckerz op 04-05-2015 om 07:07
Bron: NeoGAF

CrossFire. SLI. Voor wie serieus gamet op zijn PC zullen dit geen onbekende termen zijn. Met beide technieken is het mogelijk om een tweede (of een derde of vierde) videokaart bij te prikken in je systeem om de performance serieus te verhogen. Helaas ben je dan beperkt tot het merk videokaart wat in je systeem zit. Dat kan anders, meent Microsoft.

Via DirectX 12, hun nieuwste API, komen zij nu met Multiadapter. Deze stelt je in staat om verschillende GPU's tegelijkertijd aan te spreken, met een eigen geheugenbeheer. Dus een AMD kaart met een Nvidia kaart. Of een Nvidia kaart met de geïntegreerde Intel kaart die in vele processor's zit bijvoorbeeld. Het idee erachter is dat de Intel GPU meestal uitgeschakeld is daar de aparte GPU wordt aangesproken. Door deze nu alsnog in te zetten, zou er een gratis performance boost verkregen kunnen worden.

Om te zien wat voor voordeel dit oplevert, werd er met alpha kwaliteit drivers de bekende Elemental demo van Unreal Engine 4 gedraait. Waar de Nvidia kaart op zichzelf 35.9 frames per seconde noteert wordt dit 39.7 fps wanneer de Intel GPU wordt gebruikt om bepaalde effecten te renderen. Onderstaande plaatjes geven dit beter weer.




07:07  Persona: Dancing all Night toont Nanako
07:07  Video's Puzzle & Dragons Z
 Reacties (5)
 Pagina: 1
chemdog op 04-05-2015 om 08:13 [Niv: 15 / Exp: 738]
nice!

Gast (90.18.161.xxx) op 04-05-2015 om 14:29
Extreem nice!

Gast (89.99.169.xxx) op 04-05-2015 om 19:19
Uhhhh wat moet ik nu precies zien op die screenshots? :?

Gast (178.84.178.xxx) op 04-05-2015 om 20:21
Ik moest ook een paar keer kijken.

Bij het bovenste plaatje is te zien dat bij dezelfde hoeveelheid tijd (06.38 seconde) het filmpje rechts verder gevorderd is omdat er gebruik gemaakt wordt van Multi-adapter technologie, waardoor de framerate hoger is.

Bij het onderste plaatje is te zien dat het filmpje rechts binnen een kortere tijd dezelfde frame wordt bereikt, wederom omdat er gebruik gemaakt wordt van Multi-adapter waardoor de framerate hoger is.

Gast (92.108.61.xxx) op 04-05-2015 om 22:06
Leuke vergelijking....

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.