Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
15 Oktober 2019 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
14 Oktober 2019 
(2) 
(6) 
(0) 
(2) 
(0) 
(9) 
(5) 
(1) 
13 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
12 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
(2) 
(2) 
11 Oktober 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
10 Oktober 2019 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2019 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(21) 
08 Oktober 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Oktober 2019 
(0) 
(3) 
(0) 
06 Oktober 2019 
(22) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Oktober 2019 
(6) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(12) 
(0) 
(7) 
(0) 
03 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
02 Oktober 2019 
(13) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
01 Oktober 2019 
(7) 
(0) 
(12) 
(0) 
(5) 
30 September 2019 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(10) 
29 September 2019 
(4) 
28 September 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
27 September 2019 
(2) 
(0) 
(0) 
(26) 
(0) 
(2) 
26 September 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
(1) 
(0) 
25 September 2019 
(1) 
Call of Duty: Mobile
A Knight's Quest
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Code Vein
Preview:

Dying Light


Door Joni Philips op 02-01-2015 om 06:38
Bron: Gamed

Zombies zijn en blijven extreem populair, maar het blijft moeilijk om een zombiegame te ontwikkelen die echt succesvol is. Techland maakte recentelijk Dead Island, een game die sterk verkocht maar de hoge kritische verwachtingen niet kon inlossen. De studio waagt nu een nieuwe poging met Dying Light.

Dying Light startte oorspronkelijk als Dead Island 2, maar de wegen van ontwikkelstudio Techland en Dead Island uitgever Deep Silver scheidden echter al snel. Dying Light vond gelukkig een nieuw onderdak bij Warner Bros, zodat de voorbereiding van de game nooit stilviel. De keuze voor een andere naam doet de game alvast geen kwaad. Dying Light is gebouwd op de basis van Dead Island, maar het vormt toch een duidelijk andere game met een eigen aanpak. Het geheel draait nog steeds rondom zombies, maar hoe je die zombies aanpakt verloopt totaal anders. Dead Island liet je zombies van dichtbij benaderen, maar dat moet je niet proberen in Dying Light, waar de geďnfecteerde monsters je door hun aantallen snel kunnen overmeesteren. Als je lang op één plek blijft vechten, zul je al snel meer en meer zombies zien toestromen. Je moet continu kijken hoe je kan ontsnappen aan gevaarlijke situaties, iets wat je bijvoorbeeld kunt bereiken door een lokaas te gooien. Zelfs als je bezig bent in de online coöperatieve mode voor vier spelers moet je blijven opletten.


En dat geldt dan alleen maar voor de dag. 's Nachts – de game heeft een volledige dag- en nachtcyclus waarbij de nacht wordt aangekondigd met een alarm – word jij de prooi. De zombies krijgen een flinke upgrade terwijl jij amper de weg voor ogen ziet. Er lopen 's nachts bijvoorbeeld zogenaamde Volatiles rond, krachtigere versies die zo gevaarlijk zijn dat ze je binnen korte tijd kunnen uitschakelen. De game helpt je gelukkig een beetje, ze worden op je kaart aangeduid. Veilig over de daken lopen of jezelf verbergen zijn de opgave, want zelfs als je de ondoden kunt ontwijken, lopen er alsnog grotere gevaren rond. De game beschikt over een optionele asymmetrische multiplayermode in de stijl van de Souls serie waarin een speler als monster, de Night Hunter, aan de slag kan. Je valt dan binnen bij andere spelers waar je hen moet opjagen. Deze 'Be the Zombie' mode is gratis beschikbaar als bonus voor het op voorhand bestellen van Dying Light. Als je interesse hebt in de game, kun je hem dus het beste nu al pre-orderen.

De game kiest in essentie voor een meer realistische aanpak dan Dead Island met zombies die een echte bedreiging vormen, iets wat ook wordt weerspiegeld in het feit dat ontwijken belangrijker is dan aanvallen. Techland heeft mede daardoor gekozen om lessen te trekken uit Assassin's Creed. De game speelt zich af in een open wereld waarbij je onder andere gebouwen op kunt klimmen en over daken kunt rennen. Je moet hierin geen bovennatuurlijke kunstjes verwachten zoals bij Assassin's Creed, de 'parkour' is iets normaler. Je kunt dus niet in enkele seconden een gigantische toren beklimmen, maar het blijft wel een belangrijke optie om te ontsnappen aan de hordes. Terwijl je hier over de daken loopt, krijg je af en toe informatie over willekeurig aangemaakte naburige missies die je kunt vervullen. Denk bijvoorbeeld aan het opvangen van een hulpkreet via je radio of het vallen van hulpmiddelen middels een parachute. Dit kan je onder andere leiden naar andere overlevers die eveneens op zoek zijn naar hulpmiddelen om hen te helpen overleven.


Dat verzamelen is belangrijk want je kunt op deze manier allerlei rondslingerende objecten vinden waarmee je vuur- en meleewapens sterker kunt maken. Dying Light beschikt over meer dan honderd wapens die je zeer uniek kunt maken door hen uit te breiden. Je kunt hierbij beter voor meleewapens gaan want vuurwapens maken best veel geluid, wat meer zombies kan lokken. Tegelijkertijd geeft hun extra kracht weer een voordeel in confrontaties met gevaarlijkere vijanden, je moet gewoon opletten dat het niet uitdraait op een pyrrusoverwinning. Het gebruiken van wapens is niet altijd even slim, maar het kan wel tot coole resultaten leiden. Met de juiste inslag kun je bijvoorbeeld een zombie in tweeën kappen, waarbij je een X-ray te zien krijgt om de schade te demonstreren. Het zijn maar enkele van de elementen waardoor Dying Light zich kan onderscheiden van de concurrentie. Of de game zich ook echt kan afmeten tegen de concurrentie, zullen we ontdekken op 30 januari wanneer de game verschijnt voor de PC, PlayStation 4 en Xbox One.


06:46  Sony komt met compensatie na downtime
16:04  Gamed Gamekalender Januari 2015
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (188.202.1.xxx) op 02-01-2015 om 16:24
Hoe is de wapen variatie? Hoe is de level design? Voelt de game wel vloeiend aan? Hoe zit het met de blurry motions waneer je omdraait? Is de spining attack OP? Ik mis veel informatie in deze preview. Heb je uberhaubt het spel gespeeld Joni? Of pluk je dit vanuit 1 of andere website.

PS : Ik val je absoluut niet aan Joni :)

Joni Philips (Eindredacteur) op 02-01-2015 om 16:43 [Niv: 1164 / Exp: 58183]
Jij verwart een preview met een Hands-On. Wat betreft de wapenvariatie, zie laatste alinea.

Gast (77.248.103.xxx) op 02-01-2015 om 17:43
Denk dat dit wel een leipe game wordt

Gast (188.202.1.xxx) op 02-01-2015 om 18:05
hahah My bad Joni :p. Bij deze dan, waneer komt de Hands-On. ik wil deze game zo graag aaschaffen maar ik twijfel nog. Techland heeft een slechte na smaak achter gelaten omtrent hun eerdere games (dead island)

Mvg,

Joni Philips (Eindredacteur) op 02-01-2015 om 20:42 [Niv: 1164 / Exp: 58183]
In januari zijn er bitter weinig game evenementen dus ik gok op een review.

Gast (94.224.149.xxx) op 02-01-2015 om 21:13
Ik kijk er in elk geval naar uit

RaYsoms op 02-01-2015 om 21:53 [Niv: 22 / Exp: 1091]
Toevallig gespeeld @ gamescom. Moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. Kreeg een beetje de Dead Island gevoel, leuk voor eventjes maar gaat snel vervelen. At least dat is mijn mening.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Dying Light
Type:
Game
Releasedatum:
30-01-2015
Ontwikkelaar:
Techland
Uitgever:
Warner Bros.
Media:








Meer media