Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Review:

Destiny


Door Rene Groen op 19-09-2014 om 08:19
Bron: Gamed

Enkele weken vakantie betekent ontspanning, dingen doen waar je zin in hebt en even je werk loslaten. Anders gezegd, vakantie betekent het ideale moment om Destiny eens stevig aan de tand te voelen.

De game beperkt zich niet alleen tot wapens, er is tevens armor te vergaren, toegewezen aan verschillende onderdelen van het lichaam. Bezit je wapens of armor waar je geen toegevoegde waarde in ziet, dan kun je deze demonteren en inwisselen voor Glimmer. Dit is de valuta van het spel die je tevens verkrijgt door met vijanden af te rekenen. Met Glimmer kun je weer upgrades kopen die je karakter sterker maken om je zo te wapenen in de moeilijkere gevechten. Het uitgeven van Glimmer doe je in de Tower, een plaats waarin karakters samen kunnen komen zonder dat combat mogelijk is. Een rustplek, zo zou je kunnen zeggen. Helaas wordt dit vooralsnog iets te letterlijk genomen, omdat je tijdens de game niet kunt pauzeren lijkt dit de plek te zijn waar je het karakter met rust laat terwijl je zelf even de hond uitlaat of een boodschap doet. Veel sprake van interactiviteit is er dan ook niet.


De PvP multiplayer mode, Crucible genaamd, bestaat uit verschillende modi die bekende kost zijn, denk hierbij aan Rumble (Free for all), Skirmish (Team Deathmatch met 3v3), Clash (Team Deathmatch met 6v6) en Control (Domination). Nu begrijp ik dat bekende kost een negatieve bijklank heeft, maar mag ik nog eens verwijzen naar de eerdere vergelijking met de patat? De goed uitgewerkte gameplay, inclusief dubbele sprongen, en het gegeven dat ook spelers in een lagere klasse een eerlijke kans maken zorgen ervoor dat het prima wegspeelt.

Daar waar de bovenstaande modi echter draaien om het competitieve element zijn er ook coöperatieve modi, waaronder Strike. Deze missies zijn samengesteld voor drie personen en vragen ongeveer een kwartier tot een half uur van je tijd, waardoor ze qua tijdsduur ook prima speelbaar zijn in kleinere spelsessies. Het betreffen intense gevechten waarbij het einddoel is om een baas uit te schakelen. Lukt dit je als team niet, dan krijg je direct de kans om het nogmaals te proberen, waardoor actie altijd de boventoon voert. Sowieso is samenspel belangrijk, het is dan ook een mode zich ideaal leent voor gameplay met vrienden. Dit vormt echter geen vereiste, je kunt ze namelijk ook met totale vreemden spelen, echter haalt dit een deel van het plezier onderuit. Het is inmiddels ook mogelijk om Raid te spelen, content die ter beschikking werd gesteld na de release. Deze mode vraagt veel van de zes spelers die erin stappen, niet voor niets moet je volgens Bungie minstens level 26 hebben en krijg je vrijwel geen hulpmiddelen aangereikt. Enorm pittig dus.


De beleving van Destiny komt tevens naar voren door de combinatie van graphics en geluid. Er zijn vele momenten aan te wijzen waarop je mond even open valt van de pracht en praal die je krijgt voorgeschoteld. Een vergezicht op een andere planeet, de eerste aanschouwing van het ruimteschip waarmee je langs deze planeten gaat of het rondlopen in de Tower doen allen indrukwekkend aan. Er zijn slechts enkele speldenprikjes die je ietwat uit de ervaring halen, denk aan onzichtbare muren om de wereld mee af te bakenen, maar gelukkig zijn deze slechts schaars. Wellicht nog indrukwekkender is de soundtrack, gemaakt door inmiddels ex-medewerker Marty O’Donnell. Op ieder moment in de game weet hij de gameplay te onderstrepen met de juiste tonen, hetgeen hij al eerder bewees met Halo. Dat de sound toch geen perfecte score haalt ligt vooral aan Ghost, een sidekick van de speler wiens stem is ingesproken door Peter Dinklage (Game of Thrones, X-Men: Days of Future Past). Zijn stem is veelvuldig aanwezig en vervelend om aan te horen, waardoor het je steeds weer uit de ervaring haalt. Dit was hem nog enigszins te vergeven als hij wat meer informatie had gegeven over de verhalende achtergrond, maar helaas roept hij meer vraagtekens op dan dat hij antwoorden geeft.

Het zal jullie door de bovenstaande tekst al duidelijk zijn geworden: Destiny is geen game die het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Wanneer je verwacht een game te spelen die innoveert kom je dan ook bedrogen uit. Veel van de gameplay die we kennen uit Halo heeft een nieuw likje verf gekregen, het geeft aan dat ze hun oude franchise nog altijd hoog hebben zitten. Voor de één zal dit geen probleem zijn, de ander ziet het als een falen voor een ‘nieuwe’ titel. Persoonlijk behoor ik tot de eerste categorie, iets is immers goed of niet goed en Destiny hoort wat mij betreft zeker in de eerste categorie. Het is enkel jammer dat er tegelijkertijd enige verbeterpunten overeind blijven, waarbij met name het verhaal afbreuk doet aan de spelbeleving, gebieden nog wat kaal aanvoelen, de matchmaking beter uitgewerkt had kunnen worden en de content als geheel gezien te vergelijkend is. Anders gezegd: na zo’n twintig uur heb je alles al eens beleefd en gedaan en valt de game in herhaling. Dat dit echter geen obstakel vormt voor een goed cijfer is te danken aan de verslavende factor. Toch nog even met je vrienden afspreken om een missie aan te pakken of toch nog even kijken of je de statistieken en uitrusting kunt verbeteren; het zorgt ervoor dat ik toch steeds nog even verder wilde met de game.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   80
Sound   85
Graphics   90
Replay   80

Niet innovatief, wel enorm leuk.
82


08:19  The November Man
08:18  [TGS] Monster Hunter met New 3DS beelden
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Gast (87.251.40.xxx) op 19-09-2014 om 09:00
Goeie review, in grote lijnen denk ik er ook zo over. Toch vind ik het online coop story systeem beheerlijk innovatief :) open wereld en dan toch de kans om heerlijk met vrienden erdoorheen te rossen. _O_

Nelus op 19-09-2014 om 09:14 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Echt precies zoals ik dacht. Ik ging niet mee met de hype van Destiny omdat ik aan de trailer al zag dat het niet innovatief zou zijn, of in ieder geval niks speciaals biedt. Verhaal zag er simpel uit, missie structuur ook.

Beretta-1992 op 19-09-2014 om 09:35 [Niv: 69 / Exp: 3433]
Ik ben 2 dagen geleden level 20 geworden. Ik vind de game niet veel meer aan.. ik heb alles zo'n beetje wel gezien.

jerfo op 19-09-2014 om 09:42 [Niv: 93 / Exp: 4627]
als je naar het verhaal kijkt zie je genoeg punten waar ze verdere uitbreidingen kunnen geven. vermaak me erg met deze game.voor mij is dit innovatief genoeg en het hoeft ook niet innovatief te zijn om een goed spel te zijn, zolang het maar goed in elkaar steekt. voor mij wel nieuw om raids te gaan doen in een shooter waarbij je de raid niet helemaal kan uitspelen en het wekelijks reset wordt

da bom op 19-09-2014 om 11:06 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Had meer verwacht van bungie, maar het concept is toekomst bestendig dus verwacht natuurlijk een deel 2

Gast (78.41.67.xxx) op 19-09-2014 om 11:08
De game is eigenlijk een groot verschil als je solo speelt of in co-op. In co-op is de game ontzettend veel leuker.

En er zijn tegenwoordig helaas te weinig games met een zeer uitgebreide en goede co-op. Dat maakt het voor mij wel een zeer sterke game.

Gast (178.85.177.xxx) op 19-09-2014 om 13:25
Het spel begint pas vanaf level 20. Lekker grinden voor gear, strike missions, weekly en daily missions, raid. Genoeg te doen met meerdere personen. Alleen spelen gaat vervelen tenzij je de Crucible gaat opzoeken.

Beretta-1992 op 20-09-2014 om 00:38 [Niv: 69 / Exp: 3433]
@gast 178.85

Precies, ik hou gewoon niet zo van grinden.

Gast (188.207.78.xxx) op 20-09-2014 om 18:45
Dat dit spel zo karig is komt gewoon omdar activision deze franchise wil uitmelken. Wil je wat van het verhaal snappe enzo of verder levelen, koop dan maar de uitbreidingen die komen. Ook als je je verveelt omdat erzo weinig te doen is, koop maar de uitbreiding krijg je nieuwe omgevingen.

De uitbreiding die in december en begin 2015 komen waren al klaar voordat de game gereleased werd.
Maar dit is het typische voorbeeld haal dat maar uit de game, want wil het verkopen als dlc.

Als bungie bij een andere uitgever zat, dan was destiny veel uitgebreider geweest.

Activision is gewoon een rotte appel in de game industrie

thenativedude op 20-09-2014 om 19:11 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Moet zeggen dat ik destiny echt geweldig vind hij in inderdaad een beetje karig al een vannila game maar hij zal flink worden uitgebreid en ja ook met gratis dlc de wekelijkse events zullen alleen maar uitgebreider worden.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Destiny
Type:
Game
Releasedatum:
09-09-2014
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Activision Blizzard
Media:








Meer media