Hoewel het al enige tijd stil is rondom Mirror's Edge 2 betekent dit niet dat ontwikkelaar DICE drukdoende is met de game, dit moet althans blijken uit gelekte details.
De informatie is afkomstig van de website Rocket Chainsaw, bewerende dat het afkomstig is uit video content van het spel. Er mag dus een groot vraagteken gezet worden bij de onderstaande details, maar toch wilden we het jullie niet onthouden:
- De teaser die we te zien kregen gedurende de E3 van 2013 was geheel real-time en niet gescript, inclusief de combat.
- Het doel is om het spel uit te brengen op de PC, Mac, Xbox One en PlayStation 4.
- DICE benadrukt nogmaals dat dit tweede deel een reboot betreft en dus niet zozeer een sequel. Het doel van deze reboot is om een open wereld te creëren, een levendige stad die de speler kan ontdekken.
- Een deel van deze open wereld omgeving bevat een 'always online' component. We moeten dit zien als een multiplayer waar spelers ieder moment in- en uit kunnen stappen en hun eigen interacties met andere spelers bepalen. Het idee hierachter is nog het beste te vergelijken met de online feature van Journey.
- Andere multiplayer componenten bevatten een co-op en competitieve modi, alsmede time trials.
- Een reboot van het universum brengt nieuwe vijanden met zich mee. Mirror's Edge 2 bevat vele AI vijanden waarvan sommigen op gelijke voet staan als hoofdrolspeelster Faith. Onder de vijanden vinden we de standaard canonvoer Protectors, melee combat experts Sentinels en de zwaar bepantserde, geweer dragende Enforcers. Faith zal zelf geen geweren dragen.
- DICE heeft zich veel van de kritieken op het gebied van combat uit Mirror's Edge aangetrokken en doorgevoerd in deze nieuwe uitgave. Geweren en combat middels één knop keren hierdoor niet terug, maar maken ruimte voor een dieper systeem met de nadruk op snelheid en vloeiende gameplay. Een ander belangrijk element is de interactie met de omgeving, zo kunnen vijanden weggeduwd, geslagen of geschopt worden om ze door tafels of over railings te laten vallen. Al deze acties worden gecombineerd met combo's, het rennen over muren, flips, het vastgrijpen van vijanden en andere martial arts bewegingen. Op momenten zien we een third-person take-down move wanneer een vijand wordt verslagen, al dan niet gepaard met een slow-motion beweging. Al deze acties gebeuren in real-time, zonder dat ze gescript zijn.
- Hoewel er dus veel gesleuteld is aan de combat ziet DICE het spel nog altijd als een racing game. De focus ligt dan ook nog altijd op parkour: snelheid, vloeiende bewegingen en het masteren van je omgeving. Dat er toch veel nadruk ligt op de combat is om te voorkomen dat er, zoals bij Mirror's Edge, pauzes worden ingelast waarbij het spel ineens overschakelt naar een gevechtsscene. Het moet meer als één geheel aan gaan voelen.
- DICE heeft de releasedatum momenteel vaststaan op 2016.
Uiteraard werd de informatie ook voorgelegd bij uitgever Electronic Arts, deze gaf echter aan niet te reageren op geruchten.
|