Het was in 2009 dat Ubisoft Toronto officieel haar deuren openden, waarbij de studio onder leiding staat van Jade Raymond. In 2013 zagen we het eerste resultaat met Splinter Cell: Blacklist, maar naast een ondersteunende rol bij de nieuwe Rainbow Six is de grote vraag waar de studio aan werkt.
Raymond was ook aanwezig bij het jaarlijkse SXSW Expo in Texas, waar ze in een interview wat meer los liet over de werkzaamheden van de studio. Het grootste 'nieuws' is dat ze werken aan vijf projecten, waarvan er twee in samenwerking met andere studio's. Geen van deze projecten is al aangekondigd, ondanks dat ze vorig jaar eveneens aan gaf dat ze aan vijf projecten werken.
De studio manager geeft verder aan dat Ubisoft niet wil stoppen bij haar franchises als games. Andere mediavormen als films en comic books worden eveneens aangegrepen om de namen bekender te maken. Als laatste benoemt ze haar interesse in de creatie van franchises voor mobiele platformen, waarbij het geen ports van console games betreffen. Geheel nieuwe franchises die enkel mobiel worden uitgebracht, zitten jullie erop te wachten?
|