In samenwerking met GungHo Online Entertainment en Acquire ontwikkelde Class of Heroes-ontwikkelaar ZeroDiv hun PlayStation Vita debuutgame Mind Zero, waarbij de game nu een Europese release krijgt dankzij uitgever Aksys Games.
GungHo Online Entertainment lanceerde de Dungeon Crawler Role Playing Game Mind Zero afgelopen zomer in Japan; waarbij de game frequent werd vergeleken met de Persona spellen. Die vergelijking start met het verhaal dat draait rond Takanashi Kei, een normale middelbare school student die leeft in het moderne Japan. Zijn leven wordt echter op zijn kop gezet wanneer hij een contract vormt met een 'MIND,' een magisch wapen met dodelijke krachten. Hij ontdekt het bestaan van een parallelle wereld, waarbij een mysterieuze groepering de MIND gebruikt om de grens tussen beide wereld te vervagen. Kei besluit samen met enkele klasgenoten en een privé-detective op onderzoek te trekken om de geheime groepering te ontdekken en hen af te stoppen. Slaagt Kei erin om het mysterie te onthullen en de grenzen tussen beide werelden opnieuw af te sluiten?

Hij vertrekt samen met verschillende klasgenoten op avontuur, waarbij elke klasgenoot zijn eigen unieke MIND heeft. Die MIND zijn belangrijk binnen de turnbased gevechten die zeer traditioneel verlopen. Elk personage binnen jouw team heeft zijn eigen aanvallen, waarbij zowel teamgenoten als vijanden om de beurt aanvallen. De MIND speelt eveneens een rol binnen de gevechten. Het is namelijk mogelijk om een MIND op te roepen, die dan de oproeper vervangt in het gevecht. De MIND heeft geen Life Points, maar maakt gebruik van MIND Points die aangevallen worden door de vijand, én die elke beurt automatisch aflopen. Die MIND Points zorgen ervoor dat je jouw MIND niet eindeloos kunt gebruiken. Als je aantal MIND Points nul bereikt, verlies je namelijk een beurt zodat de vijand een opening krijgt voor een krachtige aanval.
Je moet gevechten dus strategisch aanpakken zodat je in topvorm blijft, en nooit te veel schade oploopt. De dungeons die je moet verkennen, zijn namelijk gevuld met vele monsters en enkele krachtige bazen die je het vuur aan de schenen zullen leggen. Je moet dan ook goed voorbereid zijn wanneer je start aan een dungeon. De naam 'dungeon' wordt hierbij zeer vrij geïnterpreteerd, je bent namelijk niet beperkt tot kerkers of grotten. De dungeons nemen bijvoorbeeld de vorm aan van een treinstation met vele lange, smalle gangen; een grote villa met grote open ruimtes; of het midden van de stad waarbij open en gesloten ruimtes elkaar afwisselen. De layout van de verschillende dungeons belooft dan ook zeer uniek te worden. Het is wel de vraag hoeveel unieke dungeons we op deze manier zullen tegenkomen.

De sociale interacties die een grote rol spelen binnen de Persona spellen, worden hier niet overgenomen. De tijd buiten gevechten wordt dan ook vooral gespendeerd aan het verbeteren van jouw personages door bijvoorbeeld nieuwe wapens te kopen. Je zult ook frequent moeten praten met de vele Non Player Characters om verder te komen binnen het verhaal, en meer te ontdekken over de mysterieuze MIND en de groepering die hen tracht te misbruiken. Het belooft dan ook een lang avontuur te worden, maar wordt het ook een goed avontuur? De vergelijking met Persona is namelijk gemakkelijk gemaakt, maar die serie is wel van hoge kwaliteit. Het recente Persona 4: The Golden is bijvoorbeeld één van de beste PlayStation Vita games. Binnen enkele maanden zullen we weten of Mind Zero even leuk blijkt.
|