Eerder deze week noemde Ubisoft haar aankomende, downloadbare titel Child of Light een ode aan Japanse RPG's. Creative director Patrick Plourde vertelt in gesprek met OXM iets meer over de game.
De game, voorgesteld tijdens Ubisoft's presentatie van haar digitale games, zegt dat er een 'onbevestigde eetlust' is voor de meer originele en onbekende games, zelfs onder de zogeheten 'mainstream' gamers. Ze trachten dan ook vooral een originele game te maken met entertainment, in plaats van simpelweg een titel te maken waarvan er binnen het genre al veel betere te vinden zijn.
Plourde waardeert vooral de werken van ontwikkelaars Telltale en thatgamejourney door vooroordelen te verdrijven over welke games winst kunnen maken. Het is de perceptie dat enkele games die op disc staan en zestig dollar kosten hun geld waard zijn. Het is een mentaliteit die onder andere deze twee studio's verandert hebben.
quote: "For me Child of Light is as valuable is a 60 dollar game and it's as long, it's a long game - more than 10 hours, easily. Just the demo you can play for like an hour, and the demo is the smallest chunk we could do that would show a boss fight."
Ubisoft heeft het spel voorgelegd aan enkele testers die blij verrast waren. Het is volgens de creative director een bewijs dat gamers op zoek zijn naar iets anders.
Child of Light is een side-scrolling JRPG met platform- en puzzelelementen, met een artwork die zijn inspiratie haalt uit de werken van Studio Ghibli en Final Fantasy artist Yoshitaka Amano. We nemen de rol op ons van een prinses die de zon, maan en sterren terug moet brengen om een gemene koningin te overwinnen. Het spel verschijnt volgend jaar op de PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.
|