2015 of mogelijk zelfs 2016, dat is de huidige releasedatum voor Cyberpunk 2077. Het is nog even wachten, maar gelukkig houdt ontwikkelaar CD Projekt RED ons tussendoor op de hoogte.
Cyberpunk’s game director Mateusz Kanik laat bijvoorbeeld weten dat het spel niet zal vertrouwen op de pen en papier mechaniek van het Cyberpunk 2020 rollenspel. Volgens hem is deze manier van spelen niet geschikt voor een videogame, of anders gezegd: 'het is simpelweg super saai.'
Kanik legt uit dat een systeem gebaseerd op dobbelstenen niet overgezet kan worden naar een actie-RPG met shooter-elementen. In Cyberpunk 2077 worden dan ook geen passieve skills gebruikt, maar actieve skills die binnen de gameplay worden geďntegreerd. Ze trachten hierbij wel het gevoel van de originele Cyberpunkt behouden, hetgeen ze als een belangrijke taak zien bij de ontwikkeling.
Volgens creative director Sebastian Stepien moeten gamers de term Cyberpunk overigens zien als de manier waarop ze hun eigen verhaal creëren binnen een genre waarin karakters een eigen personaliteit hebben. Volgens hem zijn er weliswaar vele Cyber games op de markt, maar zit er weinig punk in deze game.
quote: “We want to put more punk into ours. We do not want to make a dark and hopeless world. We are not doing Blade Runner. It will be full of rock and roll. It’s more like a Tarantino approach"
.
|