Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Voormalig THQ president benoemt fouten


Door Rene Groen op 01-02-2013 om 07:36
Bron: MCV UK

Na alle ontwikkelingen bij THQ sprak THQ president Jason Rubin zich al uit over de manieren waarop het bedrijf gered had kunnen worden, vandaag blikt hij echter terug op de momenten waar het volgens hem fout is gegaan.

Rubin is er zelfs van overtuigd dat THQ alle kans had om te overleven, mits ze niet zoveel grootse fouten hadden gemaakt. Het is volgens hem dan ook niet aan de veranderingen in de industrie te wijten dat de uitgever ten onder ging, het waren de fouten van THQ zelf die ervoor zorgen dat ze niet langer bestaan.

Een belangrijke factor was volgens de voormalig president de uDraw, een tekentablet waar veel geld in werd geïnvesteerd, maar waar nauwelijks verdiensten uit werden gehaald. Een ander voorbeeld was een MMO waar een groots kapitaal voor werd uitgetrokken, maar uiteindelijk nooit werd uitgegeven, alsmede het blijven ontwikkelen van kinder- en casual titels ver nadat de mobiele markt en tablets deze industrie dit al hadden vernietigd. Als laatste waren het de inferieure titels die tot de ondergang leidde, waarbij hij Homefront als voorbeeld neemt.
quote:
“There are certainly things to be said about challenges in the mid-tier triple-A publishing business, but I don’t think that conflating it with THQ’s experience is helpful. I think that luck plays a role in success and failure, but THQ’s decisions and execution were the major reason for its failure."

Volgens hem was het goed mogelijk dat titels als Homefront tien miljoen stuks zouden verkopen, maar niet wanneer de productie hiervan niet beter zou zijn geweest. Hiernaast vind hij het te makkelijk om dingen af te schuiven op 'pech' wanneer je een MMO maakt voor veel geld, om deze uiteindelijk niet eens in de markt te zetten. Dit was volgens hem een slechte beslissing in een zee van slechte beslissingen.

Rubin sluit het interview positief af door te zeggen zeer blij te zijn dat Crytek veel van de voormalig medewerkers van Vigil naar zich toe trok. Toch is hij ook kritisch op zichzelf, zo ziet hij het als een persoonlijk falen dat hij niet het gehele team bij elkaar kon houden, ondanks dat hij vele potentiële kopers heeft afgebeld en ze gesmeekt heeft om Vigil Games als geheel over te nemen.
quote:
“I think that is a result of timing, and confusion over Darksiders’ quality and sales rather than an indication of the value of the team. I am very happy for [studio boss] Dave Adams and the team and wish them the best.”


07:36  Insomniac niet blij over Vita's QForce versie
07:36  Epic Mickey franchise kan terugkeren
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.