Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

'Guitar Hero 7 was een complete ramp'


Door Rene Groen op 07-12-2012 om 13:53
Bron: Kotaku

In 2011 besloot Activision om haar eigen Guitar Hero franchise een halt toe te roepen, waarmee Warriors of Rock vooralsnog de laatste uitgave was binnen de serie. Als we een bron echter mogen geloven had het ook anders kunnen lopen.

Tot begin 2011 was namelijk Guitar Hero 7 in ontwikkeling bij Vicarious Visions, een titel die halverwege zijn ontwikkeling werd geannuleerd door Activision. De bron laat weten dat het spel echter een ramp was, zo waren er vele problemen gedurende de ontwikkeling en werd besloten om zich geheel op het gebruik van die gitaar richten. Om dit kracht bij te zetten werd er een nieuwe gitaaraccessoire gemaakt, eentje die als 'volslagen onzin' wordt omschreven. De bron laat op sarcastische toon weten:
quote:
"This amazing thing was a six stringed guitar. Not a real guitar, or even full six-stringed. It had the classic Guitar Hero buttons on the neck with one extra new button, and six strings where the strum bar used to be. YAY! Now they have an extra button and five more strum bars!"

Vroege samples van de gitaar waren 'troep', zo reageerden de strings vrijwel niet en zaten ze veel te lost, waarbij de ontwikkelkosten voor de gitaar ook nog eens een fortuin waren. Er werd ook geen manier gevonden om deze kosten te drukken zodat een ieder deze kon betalen.

Opvallend genoeg sloeg Neversoft de ontwikkeling van Guitar Hero 7 af, waardoor Vicarious Visions werd benaderd na hun ervaring met Guitar Hero games op de Nintendo Wii en Nintendo DS. Er waren hierbij ook positieve punten door de grote ambities van de ontwikkelaar, zo veranderden de locaties op het moment dat ook iets in een nummer veranderde. Hier tegenover stond echter dat een nieuwe artistieke stijl niet tot uiting kwam, zo verdwenen alle legendarische karakters die bekend waren en werden ze vervangen door karakters 'waarbij het leek of ze in het gezicht waren geslagen'.

Uiteindelijk bleken de steeds veranderende locaties ook te ambitieus, waardoor het spel bezweek onder alle ambities van de studio.
quote:
"A tomb, the back of a moving truck. The locations were going to match the songs. Each song would have it's own music video. It was a nice idea, and some of the concepts looked great. Then they realised they didn't have any songs. Everything was being built around 'Turn The Page - Metallica,' and 'A Thing Called Love - The Darkness.' They'd change the venues and animations as the songs came in."

Toen de speelbare nummers eenmaal bekend werden bleken dit de slechtste hits te zijn uit de negentiger jaren. Door het gebrek aan budget en tijd deden ze het met 'keldermuziek' als Closing Time en Sex and Candy. Tevens werden er nummers gebruikt die al in de voorgaande Guitar Hero games aan bod waren geweest.

Uiteindelijk realiseerde de ontwikkelaar zich dat ze met een setlist van tachtig nummers, unieke video's, verschillende verlichtingen en camerastandpunten en zelfs toevoegingen van graffiti enkel een game in handen hadden die er lelijk uit zag, slechte muziek had en gelimiteerde locaties. Naarmate de tijd vorderde werd er ook steeds meer uit het spel verwijderd.

Toen Activision President Eric Hirshberg de ontwikkelstudio in 2011 bezocht en zag hoe het met de game ging besloot hij deze te annuleren, ondanks dat ze midden in een tweejarige ontwikkelcyclus zaten.


14:23  Ubisoft werkt aan AC III fix
13:52  Screenshots Dead or Alive 5 Plus
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Guitar Hero
Type:
Game
Releasedatum:
06-04-2006
Ontwikkelaar:
Harmonix Studios
Uitgever:
RedOctane
Media:






Meer media