Steeds meer bedrijven lijken de overstap te maken naar digitale releases in plaats van de traditionele verkopen via retailers, ook Electronic Arts is een bedrijf dat hier haar toekomst in ziet.
Frank Gibeau geeft aan dat in een tijd waarin verkopen in de retailsector teruglopen en steeds meer consumenten digitaal gaan, het slechts een kwestie van tijd is voordat dit digitale model volledig omarmd zal worden. Hij benadrukt hierbij dat retail een belangrijk kanaal voor ze is, tegelijkertijd is er een nog belangrijkere relatie met de gamer. Wanneer deze gamers digitale downloads als de beste manier zien om hun games te verkrijgen zal Electronic Arts hier niet voor terugdeinzen. Wanneer dit precies is weet Gibeau nog niet, echter zal er een moment komen dat het bedrijf zich honderd procent op digitale content richt, echter wel met een kanttekening:
quote: "But if customers want to buy a game at retail, they can do that too. We'll continue to deliver games in whatever media formats make sense and as one ebbs and one starts to flow, we'll go in that direction.
For us, the fastest growing segment of our business is clearly digital and clearly digital services and ultimately Electronic Arts, at some point in the future... we're going to be a 100 percent digital company, period. It's going to be there some day. It's inevitable.”
|