Terwijl Microsoft nog maar net een remake van de eerste Halo game uitbracht kijken we alweer vooruit naar de toekomst, om precies te zijn naar Halo 4.
In gesprek met Xbox World Magazine laat Frank O'Connor', de Franchise Development Director van Halo, weten dat er enkele aanpassingen doorgevoerd zullen worden in deze vierde Halo. Eén van deze veranderingen is de armour van de Master Chief, deze zal namelijk 'radicale veranderingen' ontvangen die echter 'verbonden zijn aan het verhaal'.
O'Connor vertelt verder dat Cortana ook nu in gevaar is, maar om redenen die we niet zullen verwachten. In een uitleg geeft hij aan dat zeven jaar de levensspanne is van een slimme AI alvorens deze in een staat van 'rampancy' terecht komt. Aan het einde van Halo 3 zat Cortana bijna aan het einde van haar natuurlijke levensspanne, waarbij ze aan meer informatie was blootgesteld dan ieder andere AI in haar bestaan.
quote: "She's going to develop some muscle from that process but it also contributes to her rampancy – that much information makes things worse."
Halo 4 is de eerste game binnen een trilogie, waarbij de trilogie zich er volgens O'Connor op richt om de wonderen en mysterie uit het Halo universum terug te brengen. De game moet in 2012 verschijnen, een precieze datum ontbreekt echter nog.
|