Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Will Wright werkt aan HiveMind


Door Rene Groen op 17-11-2011 om 15:02
Bron: Venture Beat

Met titels als SimCity, The Sims en Spore heet Will Wright een indrukwekkende staat van dienst, zijn volgende project draagt de naam HiveMind en is wederom zeer ambitieus.

In een interview omschrijft hij het project als een game die zichzelf aan kan passen naar het individu, waarbij de speler als een real-life element zal worden gebruikt. Klinkt nogal vaag en dus tracht hij het beter uit te leggen: HiveMind volgt de speler en zijn routines en de lering die het hieruit trekt zet hij om in een vorm van gameplay. Onder deze elementen vallen bijvoorbeeld de locatie van de speler en diens vrienden, hoeveel geld je op zak hebt, etectera. Samen met de interesses van de speler zal de game hem naar de juiste plaats begeleiden die hierop gebaseerd zijn.

Wright geeft toe dat het erop lijkt alsof het spel inbreuk maakt op je privacy, echter ligt er volgens hem een grote entertainmentwaarde in het delen van interesses met de wereld, met name bij een jongere generatie. Wanneer er eenmaal voldoende data is verzameld van veel verschillende personen kan de game als een 'matchmaking service' dienen.

quote:
“It blurs entertainment, lifestyle, and personal tools. With that data, the world and the opportunities for entertainment within it become more visible to you. If we can learn enough about the player, we can create games about their real life. How do we get you more engaged in reality rather than distract you from it?

This has to do with where gaming is going. We had our eras in console gaming and social gaming. A lot of this personal gaming will happen on mobile devices. The question here is how can we learn enough about the player to create games about his or her real life.”


Wright voegt toe dat het spel niet gelimiteerd moet worden bij informatie als een locatie. In plaats daarvan moet deze dieper in gaan op de speler, waarbij er psychologie moet worden toegepast om de motivaties van spelers te toetsen bij bepaalde acties. Andere games moeten Hivemind toestaan om data te verzamelen rondom het individu, en niet de gamepopulatie als geheel. Het is juist hier waar de gamer het spel wordt.

HiveMind lijkt niet beperkt te zijn tot een game die je speelt, zo geeft Wright aan dat je vrienden kunt inschakelen om je te helpen om doelen te bereiken in het echte leven. Hij omschrijft het als 'crowdsourcing', waarbij velen bijdragen aan één probleem.

quote:
“When you look at the arc of the games I have done, starting from SimCity, they are each mining a deeper level of creativity. And they are more focused on the individual over time.”


Op welke systemen HiveMind zal verschijnen en wanneer dit moet gebeurten is nog niet bekend, echter wil Wright zich in eerste instantie richten op mobiele telefoons en Facebook, met de mogelijkheid tot een release op consoles. Er komt mogelijk zelfs inteeractie met een TV-serie die hij maakt met Stupid Fun Club. Zijn hoop is dat het project de interesse van andere ontwikkelaars verkrijgt waardoor ze aan een soortgelijke game zullen werken.


15:16  'Twee jaar experimenteren met Zelda'
14:46  Avalanche in 2014 met Project Mamba
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Gast (94.212.135.xxx) op 17-11-2011 om 21:34
Live for the Swarm!!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.