Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Nieuws:

'Disaster Report haalde deadline niet'


Door Rene Groen op 28-09-2011 om 16:23
Bron: Twitter

Eerder dit jaar werd Japan getroffen door zware aardbevingen en de gevolgen waren desastreus. Ook de game-industrie kreeg zware klappen, zo leek het bijvoorbeeld niet langer gepast om een nieuwe Disaster Report uit te brengen.

Lang werd dan ook gedacht dat de game geannuleerd werd vanwege de ongepastheid in combinatie met de ramp, Kazuma Kujo geeft nu echter aan dat dit niet het geval was. De game was al zo goed als afgewerkt, ze dienden enkel nog de code te optimaliseren, toen bleek dat ze de gestelde deadline niet zouden gaan halen. In plaats van een uitstel werd hierop besloten om zijn geheel de prullenbak in te gooien.



16:30  Shank krijgt een sequel
16:18  Yakuza: Of the End komt naar Europa?
 Reacties (7)
 Pagina: 1
dantekloon op 28-09-2011 om 16:37 [Niv: 185 / Exp: 9269]
Dat denk ik niet, heeft wel wat met de ramp te maken dat in Maart 2011 voor kwam in Japan.
2-3 dagen na de aardbeving en tsunami in Japan kwamen ze met het bericht dat de game gecanceled is omdat het een rampen game is en dan zou het stom zijn de game dan nog uit te brengen na wat er is gebeurt in maart.

Kijk maar hier wordt totaal anders vermeld.
http://www.gamed.nl/view/86758

Rene Groen (Eindredacteur) op 28-09-2011 om 17:08 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Als je naar een bericht verwijst moet je het wel goed doen, er stond namelijk:

'Officieel hebben zowel de ontwikkelaar als de uitgever nog geen uitspraken gedaan over de toekomst van de serie.'

De ontwikkelaar heeft zich er nu dus wel over uitgelaten.

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-09-2011 om 17:11 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Dantekloon: LEES. Wat jij zegt, wordt ook gewoon vermeld in het bericht, maar dan rechtgezet door de maker.

dantekloon op 28-09-2011 om 17:22 [Niv: 185 / Exp: 9269]
Oke, dan heb ik het verkeerd begrepen/gelezen.

Zwaailicht op 28-09-2011 om 20:01 [Niv: 10 / Exp: 511]
Nou die aardbeving had er echt wel mee te maken hoor, je gaat me niet wijsmaken dat je een compleet afgewerkte game wegpleurt omdat je "effe" geen zin had om de bugs weg te werken.

Gewoon een leugen dus, game exit omdat je de deadline niet haalde. Als iedereen dat deed, dan waren de schappen in de winkels een stuk leger...

Weslii op 29-09-2011 om 09:11 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@ Zwaailicht

Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken met hoeveel je denkt te verkopen. Spellen maken doe je voor de winst, en als er geen winst is dan heeft het geen zin.

Als jij verwacht 500.000 exemplaren te verkopen, dan heb je dus ook een maximale tijd dat je eraan kunt ontiwkkelen. Stel dat je dan 19 maanden kunt ontwikkelen om het nog rendabel te maken. Korter dan 19 maanden is meer winst, langer dan 19 maanden is minder winst,en langer dan bijv 21 maanden is verlies.

Als jouw spel dus na 20 maanden zo goed als klaar is, maar je moet nog 6 maanden bugs eruit halen, dan maak je dus verlies. En dan klinkt het voor jou gek, maar dan is het dus financieel aantrekkelijk om je verlies te nemen na 20 maanden , in plaats van je verlies nog groter te maken door nog 6 maanden verder te werken aan iets waar je al geen winst meer op kunt maken.

Uiteraard zijn de getallen hierboven uit mijn duim gezogen, maar in bepaalde gevallen kan cancellen een beter optie zijn dan nog doorgaan. Je kent vast wel het spreekwoord "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" wat betekent dat je beter halverwege kunt stoppen dan het afmaken en dan erachter komen dat je je verlies groter hebt gemaakt.

Zwaailicht op 29-09-2011 om 21:06 [Niv: 10 / Exp: 511]
Dat is al een betere reden idd, toch het blijft het jammer dit. Niet dat de game hier was uitgekomen uiteraard

Gewijzigd door Zwaailicht op 29-09-2011 om 21:07

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Disaster Report 4: Summer Memories
Type:
Game
Releasedatum:
07-04-2020
Ontwikkelaar:
Granzella
Uitgever:
Nippon Ichi Software
Media:


Meer media