Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Hands-On:

Dragon's Dogma


Door Joni Philips op 21-09-2011 om 07:52
Bron: Gamed

Komend jaar lanceert Capcom verschillende nieuwe franchises op de PlayStation 3 en de Xbox 360, waaronder Asura's Wrath en Dragon's Dogma. De games komen pas volgend jaar, maar op de Gamescom gaf Capcom ons alvast een voorproefje.

Mijn tijd met Asura's Wrath beschreef ik reeds in deze Hands-On, dus nu is het tijd om de nodige aandacht te schenken aan Dragon's Dogma, de Action-Adventure die loopt op dezelfde engine als Resident Evil 5, Lost Planet 2, Devil May Cry 4 en Dead Rising. Ondanks het gebruik van dezelfde engine heeft Dragon's Dogma niets gemeen met de vooraf genoemde games. De game vertoont wel gelijkenissen met een andere Capcom franchise. Op het eerste zicht lijkt Dragon's Dogma namelijk een nieuwe Monster Hunter - samen met drie medestanders jaag je op monsters - maar die vergelijking zou te gemakkelijk zijn. Capcom trok wel lessen uit Monster Hunter voor dit spel, maar het is uiteindelijk toch een compleet andere game. Sommige mensen noemen het een combinatie van Monster Hunter, The Elder Scrolls en Demon's Souls. Simpeler is om te zeggen dat Capcom de beste elementen van het Action-Adventure-RPG genre neemt waardoor de game regelmatig doet denken aan de toppers in het genre.


We vergeten dus alle vergelijkingen nu jullie weten in welke genre je Dragon's Dogma moet classificeren en we gaan kijken naar de game zelf, beginnend met het verhaal. Aan de start van het spel word je aangevallen door een draak die beweert dat jij de 'Chosen One' bent en vervolgens je hart eruit rukt. Geen problemen met 'Adava kedavra' of andere magie, gewoon hart eruit en het is gedaan. Het leek een slimme zet van de draak, maar op mysterieuze wijze overleeft de held - ook wel de Arisen genoemd - de feiten. Nu heeft hij nog maar één doel in zijn leven: de draak zoeken en doden. Ondertussen dien je ook een eigen karakter te ontwerpen waarbij je kunt kiezen uit verschillende archetypen als magiër en vechter. Eens je personage ontworpen is, kun je op zoek naar AI teamgenoten welke ofwel uit je eigen Dragon's Dogma wereld komen, ofwel kunnen geleend worden van andere spelers. Je zal dan ook nooit alleen reizen.

In de demo moesten mijn team en ik het niet alleen opnemen tegen enkele kleine monsters als vogels en vijandelijke soldaten, maar ook tegen één gigantisch monster, namelijk een Chimera bestaande uit een leeuw, een geit en een slang met elk hun eigen krachten en zwaktes. De Chimera lijkt een gevaarlijk beest dat veel strategie vereist, maar gezien het vele lawaai op de beurs en het feit dat ik amper twee minuten aan het spelen was, kon er van strategie moeilijk sprake zijn. Ik besloot dan ook maar wild aan te vallen waarbij ik me focuste op de achterkant van het beest, dat leek me het veiligst. Vandaar ging het simpel: hakken, hakken en hakken. Ik verwachtte een snelle dood aangezien mijn teamgenoten continu instructies riepen en ik ze negeerde, maar het gebeurde maar niet. Ik werd één keer geheald door een teamgenoot, maar voor de rest had ik niets aan de hand. Ik stierf niet, ik vertraagde niet, het was veel te gemakkelijk.


Dat is echter deel van Capcom's strategie, ze willen een game ontwikkelen die door iedereen gespeeld kan worden. Het zou zelfs mogelijk zijn om de game grotendeels door je AI teamgenoten te laten spelen indien je sterke teamgenoten recruteert. Je kunt dus zelf de moeilijkheid aanpassen door zwakke teamgenoten te zoeken. De game laat ook meer strategie toe, zo kun je de Chimera beklimmen om langs daar de kop van de geit en de slang sneller af te hakken, iets wat mogelijk wordt met alle grote vijanden; en kun je bevelen geven aan je teamgenoten. Het is zelfs mogelijk om teamgenoten te vragen de vijanden te taunten zodat je hem ongestuurd kunt aanvallen. Gezien de beloofde speelduur; dertig tot honderd uur; is er ook ongetwijfeld nog voldoende te ontdekken en dus is het zeker nog te vroeg om de game af te schrijven. Het is afwachten tot de release of de uiteindelijke game meer strategie zal vergen. De game verschijnt begin 2012 op PlayStation 3 en Xbox 360.


07:56  Bodycount
06:16  Schatzoeken in TLOZ: Skyward Sword
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (81.243.227.xxx) op 21-09-2011 om 09:50
cool

elemeNt op 21-09-2011 om 10:52 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ik vond de game echt heel tof spelen op de GamesCom! Zeker een musthave voor mij

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon's Dogma
Type:
Game
Releasedatum:
25-05-2012
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media