Met het vierde Command & Conquer deel voert Electronic Arts de nodige wijzigingen door, waarbij het nog maar de vraag is of fans hier ook op zitten te wachten.
Producer Raj Joshi gaat nu zelfs nog iets verder, de multiplayer van het spel moet namelijk niet alleen Strategy fans aan gaan spreken, maar ook First Person Shooter gamers in gaan palmen.
De Mobile Crawler Class moet er volgens Joshi voor gaan zorgen dat de franchise uitgebreid zal gaan worden als het gaat om het aantal geïnteresseerden:
quote: “Having the mobile crawler, the class choice which hopefully will appeal to first-person shooter multiplayer players, where it’s more focused. Rather than having all 88 units accessible at once and trying to figure out your path, you pick a class and that kind of determines your play style. Having that mobile base, and not having to do Tiberium harvesting, and not having as many units to control at once, will hopefully help people jump in."
De vergelijking met een First Person Shooter komt voort uit het controleren van control points. We hebben hierbij met een meer casual game te maken wanneer we deze bijvoorbeeld vergelijken met Red Alert 3, alwaar de bouwvolgorde zeer specifiek was.
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight verschijnt op 19 maart.
|