Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Dante's Inferno


Door Joni Philips op 16-02-2010 om 07:04
Bron: Gamed

Met Dante's Inferno ontwikkelde Dead Space ontwikkelaar Visceral Games een nieuwe Hack & Slash game, een game die duidelijk geïnspireerd werd door God of War. Is Dante's Inferno echter even goed als God of War of voelt het aan als een goedkope kopie? Wij namen de PS3 versie onder de loep om dat te ontdekken.

Dante's Inferno ontbreekt echter de afwerking waardoor God of War wel top is. Zo heeft Visceral duidelijk te weinig nagedacht over de Quick Time Events. Zij staan zeer klein bovenaan het scherm waardoor je continu daarnaar moet kijken en niet kunt genieten van wat er effectief gebeurt. De Quick Time Events blijven ook hetzelfde als je de game meerdere malen doorloopt, waardoor de belangrijkere QTEs minder spannend worden. Zo moest ik voor het berijden van de gigantische monsters in het spel telkens vierkantje, driehoekje en dan cirkeltje drukken. Gelukkig is het wel leuk om op die monsters te rijden, zelfs al is de game zeer gemakkelijk op deze momenten. Met zijn zware aanval kan zo'n monster namelijk moeiteloos de demonen uitschakelen.


In een Hack & Slash wil je echter meer dan normale aanvallen en daarom heeft ook deze game een uitgebreid combo-systeem, maar geen enkele vijand om het combo-systeem op uit te testen. De meeste vijanden zul je simpelweg doden door Holy Cross te spammen of continu vierkantje te drukken, wat genoeg is om 99% van de vijanden het gemakkelijkst te doden. Pas tegen het Fraud level word je echt gedwongen om de verschillende mogelijkheden van de game als magie te testen. Dankzij de Holy en de Unholy Tree kun je zelf kiezen welke aanvallen je wil kunnen gebruiken. In deze bomen leer je nieuwe aanvallen door ze aan te kopen met zielen. Door alleen zielen te gebruiken kom je echter nooit boven niveau 1, je zal ook vijanden moeten straffen of moeten vergeven. Op deze manier krijg je Holy of Unholy Experience waarmee je een niveau kunt stijgen. Dit zorgt voor een beetje variatie aangezien je dus niet simpelweg de vijanden kunt afmaken.

Het vechten is dus redelijk de moeite, maar de game geeft je nooit het gevoel dat je een episch avontuur speelt. In de eerste plaats is de game daarvoor gewoon te kort. Persoonlijk heb ik Dante's Inferno in ongeveer zeven uur uitgespeeld, inclusief het verzamelen van alle verzamelobjecten. Over de originele God of War deed ik een half uur langer. De levels zijn ook gewoon te lineair en de game ontbreekt puzzels, de game telt namelijk amper één serieuze puzzel. Gelukkig heeft men platform-elementen toegevoegd om voor variatie te zorgen, zo zul je regelmatig aan touwen moeten slingeren. Het plezier verdwijnt hier echter snel, zeker omdat je al snel sprongen mist omdat je de analoge stick wil gebruiken om de richting aan te geven, en dat is gek genoeg de bedoeling niet.


Het geluid van het spel klinkt goed in oren, de voice-acting valt misschien wel tegen, maar de muziek en de geluidseffecten klinken wel goed. Je hoort bijvoorbeeld regelmatig het geklaag van de verdoemden die in de hel verblijven. Zo krijg je echt het gevoel dat je in de hel bent. Spijtig genoeg valt dit gebied snel in herhaling. Uiteindelijk is Dante's Inferno een matige game geworden, Visceral heeft te veel gekeken naar God of War, maar heeft de essentie van die game gemist. De game gaat op enkele cruciale punten de mist in en daardoor kun je deze dus best aan de kant laten liggen. Het Hack & Slash genre heeft deze periode veel meer en veel beter te bieden. Deze game zullen we alleen herinneren om de manier dat EA ons op voorhand trachtte te choqueren en hoe men daarin geslaagd is in de game zelf. De game, zeker de latere cirkels, zul je snel vergeten.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   67
Sound   75
Graphics   70
Replay   65

Dante´s Inferno is een zwak afkooksel van God of War.
69


07:08  Trailer Noby Noby Boy
07:04  Aliens vs. Predator: Rassen
 Reacties (54)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Mr White25 op 17-02-2010 om 13:34 [Niv: 58 / Exp: 2879]
@ Rene:

Dat kun je toch lezen ? Ik vind het slecht dat Joni bijna niets beargumenteerd.

Maar goed, dat zal hij zelf natuurlijk weer niet vinden, koppig als hij is.

Rene Groen (Eindredacteur) op 18-02-2010 om 09:34 [Niv: 752 / Exp: 37605]
Je manier van reageren zegt in dit geval denk ik al genoeg. Je wil wel graag laten weten dat het zo'n slechte review is, maar kunt niet aangeven waarom dit dan is. Enkel benoemen 'dat de beargumentatie ontbreekt' is natuurlijk geen reden om aan te geven dat een review slecht is, benoem dan tenminste de punten waarop de beargumentatie ontbreekt, want je lijkt de enige te zijn die daar een probleem in ziet.

Betreffende je laatste punt: hoe kan hij iets vinden wat jij niet eens duidelijk onder woorden weet te brengen?

Mr White25 op 18-02-2010 om 21:25 [Niv: 58 / Exp: 2879]
@ Rene:

Je slaat de plank volledig mis door zo in de verdediging te schieten. Een goede reviewer legt uit waarom bepaalde punten goed danwel slecht zijn. Dat doet Joni niet, in plaats daarvan belicht hij enkel wat negatieve punten.

En zoals ik al eerder zei, Joni's review is gewoon slecht, geen goede argumentaties en weinig diepgang. Erg plebs.

Maar goed, wie ben ik om daarover te bitchen, right ? Zolang jullie maar lekker denken dat je goed bezig bent moet je vooral door blijven gaan. Een serieuze en objectieve website runnen zit er natuurlijk niet in met zo'n houding.

Joni Philips (Eindredacteur) op 18-02-2010 om 21:39 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Ik kan echter meer bijleren in de toekomst als je zelf aangeeft waar je vindt dat de review te weinig onderbouwd is. Beweren dat het lijkt alsof ik de game niet gespeeld heb, zonder aan te geven waarom je het denkt, helpt jouw argument niet (omdat dankzij Trophies iedereen kan zien hoe dom die statement is) en helpt mij niet. Voor hetzelfde geld kun je verwijzen naar iets waarover simpelweg niet meer te vertellen valt; of naar iets dat je niet kunt uitleggen zonder een groot deel van het plot te verklappen wat al zeker niet de bedoeling is. Ik wacht dan ook af om te zien of ik een PM van je krijg. Hier lees ik wsl niet meer terug gezien de positie op de pagina.

Gewijzigd door Joni Philips op 18-02-2010 om 21:47

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dante's Inferno
Type:
Game
Releasedatum:
05-02-2010
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media